Brněnské podzemí okupuje to pod Pražským hradem

11. 7. 2025 | Petr Michl, TZ
Co se stane, když Brno začne okupovat pražský „underground“ se svým vlastním podzemím? To se dozvíte ve stanici Hradčanská… a možná u toho potkáte i brněnský (dildo) orloj.



Vodojemy Žlutý kopec se po svém loňském otevření rychle staly jedním z brněnských „must see“.  Ke třem podzemním katedrálám na Žlutém kopci v Brně zamířilo jen během prvního roku 114 390 lidí a velký zájem budí toto mystické místo i u zahraničních návštěvníků, kteří tvoří jednu čtvrtinu veškerých hostů. Z tohoto důvodu jsou Vodojemy jedním z hlavních pilířů destinační kampaně města a v letošním roce se TIC BRNO (brněnské Turistické informační centrum) rozhodl pro intenzivní tříměsíční zásah v Praze, v těsné blízkosti Pražského hradu. 

 „Zvolili jsme zastávku metra Hradčanská, obsadili na ní všechny plochy a na balustrádách, rámečcích u eskalátorů i CLV plochách vyprávíme ucelený a ničím nerušený příběh,“ vysvětluje Petra Motesicky, vedoucí divize marketing a cestovní ruch TIC BRNO. Kampaň cílí na zahraniční turisty. U eskalátorů je po boku obří název:

WELCOME TO BRNO UNDERGROUND

 

Jeho ukázky jsou pak viditelné na CLV panelech po bočních stěnách. Reklamní grafika ale zdobí i hrany a přechody eskalátorů. Vše má samozřejmě trochu ironický podtón v tom, že Brno své metro nemá a jeho „underground“ má tak mnohem více historické konotace a žádné vlaky v něm nejezdí.


„V loňském roce prezentoval TIC BRNO Vodojemy v zahraničních městech s dobrou dopravní dostupností. Využívaly se outdoorové plochy v Bratislavě, Krakově, Budapešti, Katovicích nebo Vídni. Prostřednictvím online kampaně a sociálních sítí byly pak vidět kromě výše zmíněných i v Německu, Polsku nebo Spojeném království. Věřím, že i díky této kampani jsou čísla návštěvnosti takto skvělá,“ říká Kristýna Černá, zastupitelka města Brna zodpovědná za cestovní ruch. Letos TIC BRNO změnil strategii a rozhodl se pro ucelený zásah, který zaznamená podstatná část návštěvníků Prahy mířících na Pražský hrad

Tříměsíční kampaň na stanici Hradčanská nekončí pouze statickými formáty, dohrána je také prostřednictvím videí. „Děláme to, co je nám v Brně vlastní. Chceme, aby prostory ožívaly. Stejně jako Vodojemy mají v průběhu roku řadu koncertů, výstav, světelných instalací, módních přehlídek nebo tanečních představení, oživili jsme i Hradčanskou a natočili tu několik kratších formátů videí, jež se vážou i k dalším produktům naší destinační nabídky,“ doplňuje Motesicky. Mezi ty patří – kromě podzemí – Brněnské Vánoce, funkcionalistická architektura, letní festivaly, gastronomická scéna, odkaz spojený s Leošem Janáčkem a v letošním roce také návrat motocyklové Velké ceny. „Když za námi Brno přišlo s tím, že by rádo prezentovalo své podzemí v pražském podzemí, okamžitě jsme hledali zastávku, kde by taková kampaň dávala smysl. A kde jinde než u hradu, kam míří přes léto desetitisíce turistů. Tím, že to město dohrálo ještě o vtipnou audiovizuální podobu, je to i pro nás samotné hodně originální reference,“ říká Petr Hammerschmied ze společnosti MetroZoom, která má na starosti pronájem ploch v pražském metru.

Viditelné Vodojemy, ale také vlastní aplikace

„Vodojemy Žlutý kopec budou v letošní destinační kampani nejviditelnější, každý produkt má ale vlastní mediální a kreativní kampaň. Brněnské Vánoce excelují dlouhodobě, loni bylo Brno dokonce Evropským hlavním městem Vánoc. Návrat MotoGP jsme oslavili videem s motorkáři, kteří chodí po městě v helmách a dělají typicky brněnské věci, letní festivaly a gastronomie žijí převážně na sociálních sítích s pomocí influencerů a u architektury všechno směřujeme na vlastní architektonický Instagram,“ říká Zuzana Mičkalová, brand manažerka TIC BRNO a dodává: „Letos jsme se navíc rozhodli podpořit návštěvnost pomocí nové seznamovací aplikace Brno Match. Její uživatelé si v ní mohou otestovat svůj potenciální vztah s Brnem a my věříme, že se i díky ní ve městě potkáme s turisty, které dlouhodobě hledáme – nemainstreamovými, intelektuálními, hedonistickými.“

Za destinační kampaní města Brna stojí TIC BRNO, o produkci kampaně v metru Hradčanská se postarala společnost MetroZoom s.r.o., o kreativní videa z metra produkce Nox Films, o video s MotoGP produkční společnost Frame Hill a o aplikaci Brno Match vývojářská skupina Ateliér duchů.

Štítky dokumentu: Budování značky

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: