IBM testuje nákupní aplikaci s augmentovanou realitou
Doba na papír sepsaných seznamů na nákup se díky moderním technologiím chýlí ke konci. Aplikace, které se při nakupování dají použít, ale směřují dál než k seznamům. Marketéři se snaží oslovit nakupující různými způsoby. QR kódy vypadaly slibně, ale u IBM teď testují něco nového a podle vlastních slov i úžasně jednoduchého - aplikaci pracující s augmentovanou realitou, která na produkty promítne všechny požadované informace. O novince se mluví jako o personalizované verzi Google Goggles.
Aplikace se testuje v několika velkých amerických řetězcích. Zákazníci si mohou aplikaci stáhnout buď na své chytré telefony a tablety z domova, anebo až přímo v obchodě na začátku nákupu. Po registraci zadají kritéria, kterými se chtějí při nákupu řídit a můžou vyrazit mezi regály. Do aplikace zadají, jaké potraviny shánějí nebo naopak, kterým by se chtěli vyhnout (ideální třeba pro alergiky). Nastavit se dá vyhledávání i dle recyklovatelnosti obalu nebo hodnocení ostatních zákazníků. Prostě specifikujete věci, které jsou pro vás u produktu důležité a pak použijete svůj chytrý telefon či tablet k oskenování produktu, na kterém se vám díky aplikaci zobrazí, zda splňuje požadované kvality. Zákazník tak má k dispozici více informací o výrobku a může se lépe rozhodnout. K použití aplikace může motivovat například načítání bonusových bodů nebo sleva pro ty, kteří aplikaci používají.
Aplikace od IBM by mohla fungovat zhruba stejně jako aplikace Aurasma vyvinutá v Cambridge. Po namíření kamery chytrého telefonu na krabici cereálií se zde zákazníkovi přehraje reklama na tyto cereálie. Aplikace pracující s augmentovanou realitou je podle Johna Kennedyho z marketingového oddělení IBM mnohem jednodušší než skenování QR kódů. Není totiž třeba vyhledávat místa, kde jsou na obalech kódy umístěny.
A jak nakupujete vy?
Zdroje: www.adage.com, www.mashable.com, www.forbes.com