Instagram kopíruje Snapchat a uvádí Stories
Instagram uvedl funkci umožňující sdílet momenty z vašeho života, které budou dostupné na 24 hodin ve zvláštním feedu nazvaném Stories.
Pokud se vám zdá tento koncept povědomý, máte pravdu. Je to zkopírovaná funkce Snapchatu, pro jejíž popis bychom nemuseli volit jiná slova, než ta použitá v předchozím odstavci. Instagram si tím řeší pouze jiný problém. Snapchat s My Story vylepšil a prodloužil dostupnost pomíjivých momentů trvajících maximálně deset vteřin a dal uživatelům dedikovaným feedem místo, kam chodit a sledovat své přátele i oblíbené celebrity. Instagram není na rozdíl od Snapchatu místo pro spontánní sdílení všedností, fotografie jsou na něm zkrášlené filtry a pro mnoho lidí je jejich účet výkladní skříní vlastního dokonalého života. Spousta uživatelů na něm dokonce i maže snímky, co nedostanou dost lajků. Důkazy o tom, že jste šlápli do lejna, byste na Instagramu zkrátka nedávali, na Snapchat ano.
CEO Instagramu Kevin Systrom prozradil Joshu Constineovi z Techcrunch, že on, vládce aplikace používané stovkami milionů, který ji prodal Facebooku za miliardu dolarů, se přistihl, že na Instagram nepřidal fotku třeba i 6 dnů. Jeho život mu nepřišel tak zajímavý, aby obstál mezi nablýskanou fasádou příspěvků lidí, co sleduje. A to byla jedna z hlavních motivací za vznikem Instagram Stories.
Stories jsou dostupné v liště na vrchu obrazovky. Když někdo z lidí či značek, co sledujete, nasdílí obsah do feedu Stories, objeví se barevný kruh okolo jejich profilové fotografie. Pro zhlédnutí příspěvku pak stačí na tuto profilovou fotku poklepnout.
Na rozdíl od klasických příspěvků tu nejsou žádné lajky nebo veřejné komentáře, ty jsou možné jen formou soukromé zprávy přes Instagram Direct.
Příspěvky ve Stories feedu budou mít nastavení kopírující to u účtu. Pokud ho máte soukromý, uvidí je jen vaši followeři. Existuje ale možnost schovat story i pro některé z vašich followerů. Podobně jako na Snapchatu si můžete zobrazit statistiku toho, kdo si váš příspěvek prohlížel.
Instagram si v tomto případě zcela právem zaslouží cejch padělatele. V technologickém světě ovšem není až doslovná inspirace konkurencí ničím neobvyklým a platí to i pro Facebook. Ten předtím, než koupil Instagram, spustil funkčně velmi podobnou aplikaci Facebook Camera, kterou dnes už pochopitelně na iTunes ani Google Play nenajdete. V roce 2013 okopíroval z Twitteru hashtag a po neúspěšných pokusech o akvizici Snapchatu přišel s funkčně podobnými, ale nijak závratně úspěšnými, aplikacemi Poke a Slingshot.
Instagram Stories jsou implementací aktuálně oblíbeného trendu do aplikace používané měsíčně půl miliardou lidí. A i někteří ne tak aktivní uživatelé Snapchatu to mohou dokonce ocenit. Snapchat je totiž postaven tak, že mnohým lidem starším 25 let přijde jeho uživatelské rozhraní nepoužitelné nebo minimálně frustrující. A už se objevují hlasy právě těchto lidí, že je pro ně nová funkce Instagramu mnohem přehlednější. Instagram tak rozšířil svoje využití a ke sdílení top okamžiků svých uživatelů může přibýt i sdílení každodenních momentek. Alternativní pojmenování foto aplikace tak od nynějška může být klidně Snapchat pro staré.
Zdroje: Techcrunch, Instagram blog, Statista