Investice do online reklamy jsou v USA na historickém maximu
Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu |
Segment online reklamy byl pravděpodobně jediný, na který krize nepůsobila. A pokud ano, ve výsledných objemech investic se to příliš neprojevilo. Dobře to ilustrují nejnovější data z USA. Interactiv Advertising Bureau totiž vydal prohlášení, ze kterého vyplývá, že za první tři čtvrtletí roku 2010 došlo k meziročnímu nárůstu investic do online reklamy o 17 %.
Navýšení jde ruku v ruce s přesuny rozpočtů na marketing firem. Některé studie totiž poukázaly na fakt, že právě online marketing se často nedočkal krácení rozpočtů a v nezanedbatelném množství případů došlo dokonce k jejich navýšení.
A do jakých segmentů online marketingu se investovalo nejvíce? V první řadě to je search engine marketing, PPC kampaně, na výsluní se dlouhodobě drží i interaktivní bannery. Svůj kredit konečně vybojoval také formát online videa nebo marketing na sociálních sítích. Méně výrazně se naopak investovalo do emailingu a klasických bannerových formátů.