Jak vytvořit firemní účet na Instagramu

24. 7. 2016 | Kateřina Tauchenová
Zpřístupnění instagramových firemních účtů v Česku je otázkou několika měsíců. Ale jak známo, štěstí přeje připraveným, a proto pro vás máme návod na jeho vytvoření už teď.
31% firem v ČR plánuje zvýšit investice do sociálních médií. 1
  • Jak tvořit atraktivní obsah?
  • Jak zaujmout v sociálních médiích?
  • Jak zesilovat vliv u zákazníků?
  • Jak využívat ambasadory značky?
Nezůstávejte pozadu!
Zanechte nám kontakt, obratem se s vámi spojíme.
Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
1 zdroj: PR Klub: 5/2020

V Česku zatím sice nejsou firemní profily na Instagramu dostupné, ale jejich spuštění už je jen otázkou času. Kromě samotných profilů budou mít čeští marketéři rovnou přístup i k novým analytickým nástrojům a možnostem, které mohou  změnit dosavadní přístup značek k této platformě.

Vzhledem k  postupnému roll outu firemních účtů i analytických nástrojů ve všech zemích se Instagram snaží zdůraznit jejich odlišnost od účtů klasických a vyzdvihnout jejich benefity. Za tímto účelem nyní vydal návod, který ukazuje nejen postup vytvoření firemního účtu, ale také detaily nových funkcí a rady, jak je co nejlépe využívat. 

Jak tedy firemní profil na Instagramu vůbec vytvořit? První věcí, která je k tomu potřeba, je existence, popřípadě vytvoření firemní stránky na Facebooku.

Aktivaci firemního profilu na Instagramu lze provést přímo v jeho mobilní aplikaci. Možnost se objeví po kliknutí na ikonku nastavení v pravém horním rohu (obvykle je zobrazena jako tři tečky nebo kolečko).

Po kliknutí se objeví roletka se seznamem možností, mezi nimiž by měla být i položka „Switch to Business Profile“ („Přepnout na firemní profil“) – samozřejmě pouze v případě, že už je tato možnost ve vaší zemi dostupná.

V dalším kroku budete vyzváni k propojení instagramového účtu s vaší firemní stránkou na Facebooku - pokud jste to už v minulosti neudělali. Na stránce, kterou s Instagramem propojíte, se pak mimo jiné budou zobrazovat příspěvky, které budete z Instagramu na Facebook sdílet. Pokud máte facebookových firemních stránek více, měli byste si důkladně rozmyslet, kterou z nich zvolíte – podle průzkumů totiž příspěvky sdílené z Instagramu na Facebooku vzbuzují mnohem větší engagement než pouhé fotkz přidané přímo na Facebook.

Po propojení obou stránek si Instagram automaticky importuje údaje z vaší facebookové stránky.

Importované údaje je ale možné posléze upravit. Pokud jste s nimi spokojeni, klikněte na tlačítko „Done“ („Hotovo") a váš firemní Instagram je na světě.

Pro lepší pochopení jednotlivých kroků se můžete podívat na celé video:

Zdroj: Social Media Today

Kam dál?

Jaké funkce marketérům nabídne nástroj Instagram Insights a jak bude vypadat placená propagace příspěvků, si můžete přečíst v článku Jak na to: analytika a propagace příspěvků u firemních účtů na Instagramu.

 

Štítky dokumentu: Instagram

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: