Kampaň Colgate rozesmává v Brazílii domy
Nemůžeme si pomoct. Naše mozky skládají nahodilé věci do obrazců, co nám dávají smysl. A často jde o obličeje lidí a zvířat nebo antropomorfní tvary. Tento fenomén nazvaný pareidolie se netýká jen mraků, skalních útvarů nebo souhvězdí, platí téměř na vše, včetně domů. A právě toho využívá brazilská kampaň značky Colgate nazvaná „O Poder do Sorriso“ (v překladu „Moc úsměvu“).
Agentura VMLY&R Brasil pro jeden z nejznámějších brandů zubních past proměnila některé domy ve čtyřech brazilských městech v usměvavé tváře. Stačily ji k tomu plakáty s logem Colgate připomínajícím úsměv. Jednalo se přitom o domy v chudinských čtvrtích, konkrétně Cidade- (Guarulhos), Jardim Santa Rita (Guarulhos), Zona Periférica (Franca), Valéria (Salvador), Nova Sussuarana (Salvador), Complexo da Maré (Rio de Janeiro), Vila Vintém (Rio de Janeiro) a Rocinha (Rio de Janeiro).
Šlo přitom i o upozornění na CSR akci, v jejímž rámci bude poskytnuta 100% bezplatná péče profesionálních zubních lékařů dětem a mladistvým ve věku 11 až 17 let z daných oblastí, co jsou zároveň studenty veřejných škol. Marketingový ředitel společnosti Colgate-Palmolive v Brazílii Nelson Malta k tomu v tiskové zprávě říká:
„O Poder do Sorriso je jedním z těch projektů, které mění životy lidí. Ošetření dětí a dospívajících, kteří mají problémy s ústním zdravím, bude nejen specifické. Vybrané osoby dostanou po skončení akce doporučení k zahájení kompletního zubního ošetření až do dovršení 18 let. Očekáváme, že téměř 1 000 dětí a dospívajících bude ošetřeno našimi zubními lékaři a nejméně 20 % z nich bude pokračovat v léčbě až do dospělosti.“
Lidé, kteří nabídli svou fasádu k proměně v usměvavou tvář, dostanou pochopitelně finanční odměnu.
„Jen málokteré značce se podaří mít logo, které reprezentuje její poslání tak dobře jako Colgate, a právě to jsme zkoumali v této akci: úsměvy, které Colgate rozdává lidem," uzavírají Frederico Teixeira a Denon Oliveira, kreativní ředitelé týmu Colgate ve společnosti VMLY&R.
Zdroj: Colgate