Kampaň Přeživší zachraňovala životy rumunských řidičů

27. 2. 2017 | Petr Michl
Přeživší: kampaň rumunské policie naučila lidi používat bezpečnostní pásy. Pomohla k tomu veřejná instalace sedadel ze smrtelných nehod.

 

Rumunsku patří v počtu mrtvých při automobilových nehodách pravidelně na první příčky mezi zeměmi EU.  Přispívá k tomu i to, že mnoho rumunských řidičů ignoruje bezpečností pásy. Někteří z nich si je zapínají, ale zcela neúčelně za zády. Chrání paradoxně sedadla, ne sebe.

Varování v televizi ani zvýšený počet pokut za toto chování příliš nepomohl ve zlepšení situace. Proto se rumunská  policie rozhodla k jiné formě kampaně, kterou pro ní vedla tamní agentura Mercury360 Communications. Ta začala obcházet vrakoviště a z vozů, které se staly aktéry smrtelných nehod začali vytahovat sedadla.

Veřejná instalace těchto sedadel posloužila jako přehlídka příběhů lidí, kteří se rozhodli nechránit se bezpečnostním pásem a zemřeli. Naleznete je také na k tomu dedikované microsite.  Kampaň nesla jméno Přeživší, byla jimi ovšem sedadla, ne lidé. Tento způsob prezentace zaujal i média a stal se celostátním tématem. Poselství kampaně zasáhlo na 9,8 milionů lidí,  tedy téměř polovinu obyvatel Rumunska.

Kampaň běžela loni v červenci a srpnu, v měsících, kdy je tradičně největší počet smrtelných dopravních nehod. I díky medializaci této problematiky se jejich počet v daném období po mnoha letech snížil, ve srovnání se stejnými měsíci v roce 2015 dokonce o 16.7 %. Kampaň nazvaná Přeživší tak dostála svému jménu a skutečně pomohla přežít, tentokrát nejen sedadlům v autě, ale i skutečným lidem.

Zdroje: Adeevee, Balkan Insight, Supravietuitori

Štítky dokumentu: Formy PR

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: