Kampaň Unstoppable #LikeAGirl od Always dodává ženám důvěru

13. 7. 2015 | Michl Petr
#LikeAGirl - jedna z celosvětově nejúspěšnějších kampaní loňského roku - má svého nástupce. Radí holkám, ať kašlou na předsudky a jdou si za svým.

Dámy, už vám v životě někdo řekl, že holky něco nemůžou nebo nezvládnou? Jsme si jistí, že ano. Boji proti podceňování ženského pohlaví je zasvěcená nová kampaň značky dámských hygienických potřeb Always, která navazuje na veleúspěšnou reklamu #LikeAGirl z loňského roku.

Jde na to dokonce s totožnými prostředky. S upřímnými výpověďmi malých holek a slečen v pubertálním věku ilustruje, že jsou v naší společnosti zakořeněné předsudky. A poté vyzve k jejich opuštění. Jedné ze zpovídaných dívek říkali, že holky nemůžou být dobré ve sportu. Další prý neměla zdolávat příliš velké výzvy. Nemůže nikoho zachránit, protože v příbězích vždycky zachraňují holky kluci," vysvětluje jedna z dívek další dámké omezení" a ilustruje tím, že to není jen o tom, co nám ostatní říkají, ale i o kulturních normách zachycených od pohádek přes televizní seriály až po filmy. Dle letošního výzkumu Always vnímá podobná společenská omezení až 72 % žen, 89 % dívek cítí, že existuje tlak, aby se chovaly dle společenských škatulek. Tato značka to chce ovšem změnit.

V druhé půlce videa píšou dívky na papírové krabice všechna omezení a nedostatečnosti připisované ženám, aby je poté zbořily.  Je to symbolické osvobození od konformismu založeného na předsudcích.
 

Kampaň #LikeAGirl vyhrála mnoho cen po celém světě, včetně  Grand Prix v kategorii PR na festivalu Cannes Lions, jakýchsi reklamních Oscarech. Vítězná sestava se nemá měnit. Aktuální kampaň Unstoppable #LikeAGirl je proto tvořena opět agenturou Leo Burnett a režisérkou Lauren Greenfieldovou.  

Jedná se o inovativní formát, který je čím dál častější. Reklama je natočena ve stylu dokumentárního videa. Nedává na odiv vlastnosti produktu. Vložky Always jsou přiznaným, ale nijak zvlášť zdůrazňovaným nositelem společenské změny. A díky tomu, že k ní chce značka skutečně přispět, se aktuální kampaň rozhodně neplánuje omezit jen na jednu reklamu. Pomoci k zboření vzdušných zámků v hlavách dívek hodlá i s pomocí organizace TED a její vzdělávací platformy TED-ed.

Zdroj: Leo Burnett


Kam dál?

Kampaň #LikeAGirl byla v mnoha aspektech přelomová, a to nejen pro segment dámských vložek, který byl pro většinu kreativců z reklamních agentur dosud spíše synonymem pekla zalitého modrou tekutinou. I proto si zaslouží větší rozbor. Podívejte se na něj v článku shrnujícím to nejlepší z loňského roku Reklama, naše láska - edice 2014.

Štítky dokumentu: Formy PR

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: