Klíšťovou encefalitidou se můžete nakazit i na podzim, upozorňuje nový reklamní spot. Vytvořila ho Focus Agency
- Jakou strategii zvolit pro vaši značku?
- Jak vyhodnocovat efektivitu PR?
- Jak dosáhnout nejlepších výsledků?
- Jak prosazovat obsah do médií?
Od března tohoto roku se mluví de facto jen o Covid-19, neznamená to ale, že by byl jediným virovým onemocněním, které nám hrozí. Klíšťatům přenášejícím klíšťovou encefalitidu se dokonce po létě s nadprůměrnými srážkami nebývale daří a s lidmi vyhledávajícími častěji pobyt v přírodě mají i více příležitostí k přenosu. Nový spot společnosti Pfizer vytvořený Focus Agency (vydavatel Marketing Journalu, pozn. red.) varuje, že klíšťata nás mohou potrápit i na podzim. Naštěstí je ale dostupná vakcína.
PR a marketingová agentura Focus Agency se již řadu let věnuje medializaci témat na podporu očkování proti klíšťové encefalitidě pro nadnárodní farmaceutickou společnost Pfizer. Cílem spolupráce s klientem je komplexní marketingová a PR podpora očkování proti klíšťové encefalitidě prostřednictvím edukace veřejnosti.
Poslední 2 roky reklamní kampaň spojuje ústřední postava klíštěte v nadživotní velikosti. Nový reklamní spot je lokalizován do městského parku a připomíná, že klíšťata nejsou jen v lesích nebo na loukách.
Natáčení TV reklamy probíhalo v průběhu dvou dnů v červnu tohoto roku. Hlavními postavami jsou nově čtyři klíšťata symbolizující rodinu. „To, že se nám klíšťata od posledního televizního spotu rozrostla z jednoho na čtyři, odráží reálný stav – klíšťat u nás bohužel stále přibývá,“ vysvětluje záměr Michaela Škopková, account director Focus Agency.
Přiznaně hrané situace, kdy se klíšťata snaží „zaútočit“ na lidi, podbarvuje dramatická hudba. I využití slowmotion záběrů ovšem napovídá, že jde o parodii. Celý spot je natočený tak, aby spojení lidí a klíšťat neevokovalo strach. Z natočených videí jsou pak připraveny další reklamní formáty pro online i offline reklamu.
Klíšťová encefalitida přitom může být skutečně závažným onemocněním, společnost Pfizer jako výrobce vakcíny proti tomuto onemocnění, FSME IMMUN, ovšem nepovažuje komunikaci založenou na strašení za efektivní. I z toho důvodu probíhala ve velmi podobném duchu i komunikace loni, kdy přerostlé klíště útočilo na lidi na místech, kde to obvykle nečekáme — například u rybníka, na zastávce, na zahrádce, u školy, při cvičení nebo na rande.