Lokálně cílené reklamě na mobilu se daří lákat lidi k návštěvě obchodu
Jak reklama v mobilním telefonu vede zákazníka do obchodu? To pomůže obchodníkům zjistit New Yorský startup PlaceIQ. Jejich program Place Visit Rate se zaměřuje na to, jak lokálně specifické reklamy zasílané lidem v okolí obchodu vedou k jeho návštěvám. Měří úspěšnost takových kampaní a sbírá detailnější data o cílovém publiku.
PlaceIQ ve spolupráci s mediální agenturou Starcom Media Vest Group provedla případovou studii, ve které testovala tento svůj nástroj a zjistila, že lidé na základě lokálně cílené reklamy v mobilech opravdu mají větší tendenci přijít do obchodu. Obzvláště ti, co si ji v mobilním telefonu otevřou. Na základě specifické lokace se dá například přetáhnout zákazník od konkurence. Když se zájemce o koupi automobilu objeví v showroomu Audi, Lexus mu automaticky pošle nabídku a nasměruje ho do své nejbližší prodejny.
Díky tomu, že PlaceIQ pracuje i s daty dalších společností, má o potenciálních zákaznících poměrně detailní přehled. Proto mohou být reklamy (například v podobě slevových nabídek) rozesílány jen relevantním adresátům. Aplikace monitoruje zasílání reklamních sdělení na jednotlivé telefony, s těmi ale pracuje anonymně, aby byli uživatelé ochráněni. Zařízení, které příjemci reklamy používají má přiřazené hash ID - sérii čísel a písmen, ta slouží místo jména. K jednotlivým hash ID jsou pak přiřazována místa, kde jim byla zaslána reklama.
Takové určení místa sahá ale až za zeměpisnou šířku a délku, u PlaceIQ vypracovali podrobné mapy, které zohledňují, jaké obchody, zařízení, památky či parky se na daných místech vyskytují. Tím se tedy firmy dozvídají o svých potenciálních zákaznících více informací.
Lidem, kteří často relaxují ve “veřejné zeleni” se dají mnohem efektivněji nabídnout vycházkové boty v obchodě poblíž jednoho z parků, které rádi navštěvují.
Zdroj: www.adage.com