Marketingovým počinem ČR jsou kampaně Air Bank, SR vládne Bača z Coop Jednota Slovensko
16. ročník konference Marketing Management, který proběhl včera v Divadle ARCHA, přinesl kromě bohatého odborného programu také vyhlášení vítězů ocenění Marketingový počin roku 2014/15. Za český trh bodovala Air Bank se známými spoty o bankéřích. Ze slovenských kampaní se nejvíce líbila série spotů COOP Jednota, ve které vystupuje humorná dvojice bači a jeho pomocníka.
Na konferenci se v rámci klání o marketingový počin představila šestice reklamních kampaní, které vzešly ze spotřebitelského výzkumu společnosti GfK. Ta zjišťovala již po třetí v řadě, jaké kampaně zaujaly zákazníky a spotřebitele. Tomáš Drtina, nový generální ředitel GfK Czech & Slovakia, na základě výzkumu představil prvky, které spojují úspěšné kampaně. Reklama, která dělá spotřebitelům radost, musí být vtipná, neagresivní, důvěryhodná, přesvědčivě komunikující benefit, odlišná, s akcentem na národní linku (platí více pro slovenský trh), k úspěchu přispívá samozřejmě i velikost rozpočtu.
V prezentační show, kterou moderovala moderátorka a zpěvačka Klára Vytisková, účastníci přímým hlasováním rozhodli o vítězi pro ČR i SR. V rámci tuzemského trhu se utkaly tři společnosti, které na základě spontánních ohlasů u zákazníků získaly prvenství ve svých kategoriích: Air Bank (kategorie Služby), Kofola ČeskoSlovensko (kategorie Produkty) a Kaufland (kategorie Obchod). Ocenění a trofej pro absolutního vítěze si odnesla Air Bank.
„Krátká, výstižná, nenásilná, vtipná, věrohodná, kreativní či hravá“ ... to byly nejčastější výroky, kterými spotřebitelé ve výzkumu GfK popisovali reklamy AirBank, v kterých je karikován arogantní bankéř z „...ční banky". Hlasování na konferenci Marketing Management se stejným výsledkem značí, že s nimi nejsou ve sporu ani odborníci.
Slovenský trh reprezentovaly společnosti Orange (kategorie Služby), ŠKODA AUTO Slovensko (kategorie Produkty) a COOP Jednota Slovensko (kategorie Obchod). Absolutním vítězem se stal posledně jmenovaný, COOP Jednota Slovensko.
Není bez zajímavosti, že výsledky hlasování odborníků o Marketingovém počinu napříč kategoriemi se shodují i s četností spontánního jmenování kampaní spotřebiteli při výzkumu. Je vidět, že humor a emoce fungují, jak u zákazníků, tak odborníků.