McDonald's přeměnil vyřazené tácy na lavičky. Nově s pomocí ilustrátorky Elišky Podzimkové

21. 3. 2023 | redakce, TZ
Co dělat s plastovými tácy, které už jsou příliš opotřebované nebo nefunkční, zkrátka vyřazené? V McDonald's se jim rozhodli vdechnout nový život. Druhá série unikátních laviček získala design od Elišky Podzimkové.

 

Společnost McDonald's navazuje v rámci své dlouhodobé kampaně Naše protože na podzimní aktivitu a z dalších vyřazených jídelních táců ze svých restaurací nechala vyrobit druhou sérii unikátních laviček. O jejich originální design inspirovaný přírodou se nyní postarala zkušená animátorka, ilustrátorka, fotografka a umělkyně Eliška Podzimková.

McDonald's představil druhou vlnu laviček vyrobených z vyřazených restauračních táců na první jarní den. Jitka Pajurková, ředitelka PR a komunikace společnosti McDonald's pro Českou republiku a Slovensko, k tomu říká:

„Chtěli jsme vyřazeným tácům vdechnout nový život, aby neskončily jako další plastový odpad. Odpovědné podnikání s důrazem na ohleduplnost vůči životnímu prostředí je dlouhodobě jedním z hlavních pilířů společnosti McDonald's V uplynulých letech jsme zavedli celou řadu kroků, které naše dopady na životní prostředí snižují. Šlo například o odstranění plastových kelímků u ovocných džusů a mléčných shaků, brček i příborů nebo otevření již dvou ekologicky šetrnějších restaurací.“

Na výrobu jedné lavičky bylo použito přibližně 100 táců vážících dohromady cca 50 kilogramů.  Finální váha lavičky je zhruba 95 kilogramů a koše kolem 60. Na výrobu nebyly použity pouze samotné tácy, ale také speciální směs díky které vše drží, tak jak má. O výrobu a technologické řešení se postarala slovenská firma TOPlast.

 

 „Hlavní inspirací pro design recyklovaných laviček byly cesty do přírody. Ať už jedete na kolo, do lesa nebo tropické džungle, vždy je to hlavně o bližším spojení s přírodou. Měli bychom si jí víc vážit, ale hlavně učit svoje okolí chovat se k ní s respektem, protože planetu máme jen jednu,“ vysvětluje jeho autorka Eliška Podzimková.

Projekt, kdy namísto plastového odpadu vznikají lavičky a odpadkové koše umístěné v okolí vybraných restaurací a ve veřejném prostoru, odstartoval na podzim loňského roku, tehdy se o jejich design postaralo studio DRAWetc.

Vizuální studio DRAWetc. připravilo hned několik návrhů od českých umělců, nakonec byly vybrány čtyři, které nejlépe prezentují myšlenku udržitelnosti a šetrného podnikání. Každý z ilustrátorů vdechnul lavičkám a košům svůj osobitý ráz. Jejich podobu můžete vidět níže.

 

Tip redakce 

Ač je tato aktivita líbivá, je ji potřeba brát v kontextu toho, kolik McDonals’s opadu vytváří. Není ho málo. Například dle reportu organizace Surfers Against Sewage patří v Británii mezi top 12 znečišťovatelů, kteří vytvoří 65 % odpadů z obrandovaných obalů. Stolování v McDonald’s je totiž postaveno na tom, že před vrácením tácu z něj spoustu obalů smetete do koše. Jestli jsou tak recyklované lavičky ukázkou tzv. greenwashingu, nebo iniciativou, která zlepšuje zavedené pořádky, necháme na vás. 

Přečíst si k tomu můžete náš článek 7 smrtelných hříchů greenwashingu.

Štítky dokumentu: Budování značky

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: