Messenger přichází s rozšířením, které ocení především firmy a jejich zákazníci

28. 2. 2018 | Kristýna Vozková
Messenger brzy umožní firmám chatovat se zákazníky přímo z jejich webové stránky. Mohou si navíc chat optimalizovat přesně podle svých představ.

Facebook Messenger používá v současné době více než 1,3 miliardy lidí po celém světě. Své stránky na Facebooku má kolem 70 milionů firem a více než 20 milionů z nich je aktivních na Messengeru. Ten zprostředkuje každý měsíc zhruba 2 miliardy zpráv mezi zákazníky a podniky. Proč je tato platforma mezi uživateli tolik oblíbená? Představuje snadný a rychlý způsob komunikace v rámci uživatelsky příjemného prostředí. Podle studie společnosti Nielsen 56 % respondentů upřednostňuje při nákupech chatování před telefonáty na zákaznickou linku.

Messenger se také neustále snaží zlepšovat své služby a nabízet svým uživatelům o něco lepší zážitek z užívání platformy. V rámci letošního Mobile World Congress v Barceloně představil rozšíření, které by mělo napomoci k plynulé a bezproblémové interakci mezi podniky a jejich zákazníky a rozšířit funkce platformy s ohledem na požadavky jejích uživatelů. 

Messenger Platform 2.3 totiž umožní podnikům chatovat se zákazníky přímo z jejich vlastní webové stránky. Stačí k tomu nainstalovat plugin, který pak dokáže vygenerovat okno s prostředím a funkcionalitou Messengeru na webu, pochopitelně bude dostupné nejen v mobilním prostředí, ale i na desktopu.

Tento chytrý chat si navíc zapamatuje veškerou vaši konverzaci s daným zákazníkem bez ohledu na to, jestli se odehrávala v rámci aplikace nebo na webové stránce. Nemusíte se tak bát, že přijdete o informace, jakmile zákazník vaši stránku opustí. Stačí si pak jen otevřít danou konverzaci a navázat tam, kde skončila.

Prostřednictvím rychlých odpovědí můžete nyní získat zákazníkův e-mail či telefonní číslo díky propojení s jeho Facebookovým účtem. V případě, že má e-mailů nebo telefonů více, může si sám zvolit, prostřednictvím kterého chce s botem komunikovat.  

Toto rozšíření dále přináší také možnost přizpůsobit chat co nejvíce potřebám specifické firmy. Můžete si tak nastavit celou řadu prvků – od obsahu „bubliny”, která se návštěvníkům objeví na stránkách, přes oslovení na chatu až po barvu pozadí či zvuk chatu.

Společnosti mají také možnost do svého chatu umístit svá stálá menu (tzv. „persistent menu”). Tedy v konverzaci neustále viditelný rozcestník napomáhající zákazníkům snadný přístup k položkám, s kterými může zákaznický servis či chatbot pomoci.

Messenger přišel i s novým zobrazením Oznámení – červeným puntíkem, který upozorní uživatele, že firma odpovídá na jeho dotazy. Zároveň představil dvě nové metriky. První z nich je Open Messaging Conversations, která ukazuje celkový počet otevřených konverzací mezi stránkou a uživateli v aplikaci Messenger. Druhá je New Messaging Conversations zobrazující počet konverzací, které iniciovali lidé, kteří předtím nikdy platformu ke komunikaci nevyužili.

Tato vylepšení v Messengeru jsou noční můrou všech aplikací, které poskytují zákazníkům chatovací okna pro kontakt se zákazníky. Dá se totiž předpokládat, že uživatelsky přívětivý a notoricky známý Messenger může svou konkurenci převálcovat.

Zdroje: brandchannel.com, messenger.fb.com,  blog.messengerdevelopers.com

Štítky dokumentu: Facebook

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: