Microsoft vs. Apple. Která vánoční reklama vás více dojme?
Rozzářené dětské oči u vánočního stromečku jsou každoročním reklamním klišé, které s blížícími se svátky málokoho překvapí nebo dojme. To se ale rozhodně nedá říct o nových kampaních společností Apple a Microsoft. Dva technologičtí giganti letos vsadili na propojení dětského světa a chytrých technologií a výsledek rozhodně stojí za to. Zatímco reklama Microsoftu vykouzlí úsměv na tváři i tomu nejzarytějšímu odpůrci Vánoc, Apple zahrál divákům na o něco dojemnější notu. Takže Apple nebo Microsoft? Volbu necháme na vás.
Šťastné a sobí vám přeje Microsoft
Také jste jako malí chtěli rozumět řeči zvířat? Tak to ve vás Microsoft svým spotem Holiday Magic: Lucy & the Reindeer probudí vaše vnitřní dítě. Reklama představuje cloudovou službu Microsoft Translator, která dokáže v reálném čase překládat desítky jazyků. V úvodu videa vidíme malou Lucy, která sleduje maminku při konferenčním rozhovoru s japonskými kolegy na tabletu. Tatínek jí vysvětluje, jak nová služba Microsoftu funguje. Kolegové mluví japonsky, ale ona je slyší v angličtině. Když pak Lucy na zahradě spatří dva soby, neváhá, bere tablet a jde sama vyzkoušet, co všechno překladač dokáže.
Když zjistí, že zázračný tablet mluví i sobí řečí, zavalí je hromadou úsměvných otázek typu: „Co dělá Santa v létě?“ nebo „Dostáváte taky dárky?” a „Je Santa dobrý kuchař?“ Pokud myslíte, že víc roztomilosti už reklama nesnese, dorazí vás slogan: „Veselé svátky ve více než 60 jazycích. Sobí není jedním z nich. Zatím."
A kdo ví, možná se i té sobštiny jednou přece jen dočkáme. Pokud ne od Microsoftu, tak třeba od jeho konkurentů Amazonu a Googlu. Ale i kdyby ne, za tak kouzelnou reklamu bychom jim to odpustili, nebo ne? Reklamu pro Microsoft vytvořila agentura McCann.