Minerálka Liquid Death vyprodala za den i ten nejšílenější merch: klystýrovou sadu bubeníka Blink-182

27. 4. 2023 | Petr Michl
Výplach střev se dělá vodou, Liquid Death prodává vodu. Sada na klystýr jako merch značky přeci dává smysl… Nebo ne?

Voda v plechovce Liquid Death pokračuje ve svém marketingu za hranou myslitelného. Spojila se s rockovým veteránem k propagaci klystýrové sady.

Myšlenkové pochody kreativců značky Liquid Death jsou někdy hodně odvážné a nebojí se prozkoumat i tu zdánlivě nejbizarnější asociaci. Pop-punková kapela Blink-182 je zhruba 2 dekády za svým vrcholem, ale v hlavách všech, co vyrostli v nultých letech, zanechala jasnou stopu. Nejen pro svou hudbu, ale i pro svou image. Jejich bubeník Travis Barker je s tetováním na většině těla rozhodně tím vizuálně nejzapamatovatelnějším členem kapely a jeho současné relevanci pomáhá i to, že je manželem Kourtney Kardashian.

Barker se před časem sám ozval Liquid Death s tím, že by si uměl představit vzájemnou spolupráci. Jenomže, jak ji udělat dostatečně bláznivou? Návodem byl jeden z názvů desek skupiny, konkrétně té třetí z roku 1999 pojmenované „Enema of the State" — v překladu: „Klistýr státu.“ Slovní hříčka enemy/enema zavedla Blink-182 k výplachu střev a přesně to je přinejmenším symbolicky i podstatou spolupráce Liquid Death s Barkerem.

Jako merch připravili sadu na klystýr, ke které uvedli:

Travis Barker hrál na bicí v hitovém albu Enema of the State. Dělá to z něj odborníka na klystýry? Ne. A my jimi také nejsme. Ale společně uvádíme na trh novou revoluční sadu na klystýr, která možná promění všechny vaše sny ve skutečnost.

Každá sběratelská klystýrová sada Enema of the State obsahuje obrandovaný klystýrový balónek s vlastní značkou a plechovku
Liquid Death o objemu 576 mililitů s autogramem samotného Travise. Existuje pouze několik stovek kusů. Stačí mrknout a budou navždy pryč…“



A nelhali. Přes pořádně napálenou symbolickou cenu 182 dolarů se limitovaná edice vyprodala za necelých 24 hodin. Dle vyjádření marketingového ředitele Liquid Death, Daniela Murphyho, se nyní přeprodávají sady na eBay, přičemž zachytil i ty prodávané za šestinásobek.   


Zdroj: eBay

„Byl jsem zpočátku skeptický, ale s výsledky se nemůžete hádat,“ poznamenal Murphy. Ač tato akce vypadá sebebizarněji, prostě zafungovala.

Ulítlá komunikace i merch je pro Liquid Death standardem

Není to poprvé, co přišla značka Liquid Death s ulítlým merchem. Před měsícem uvedla reklamu s hvězdou NBA Jalenem Greenem, který v ní spolu s partou středoškoláků hrál basketbal s utrženou hlavou.

A tento motiv — pravda, v méně realistické verzi – se stal i merchem spojeným s kampaní. Koupit jste si mohli basketbalový míč znázorňující hlavu s „povoleným okem“.

Právě zacházením do krajnosti v komunikaci se daří značce Liquid Death oslovovat mladé publikum. Pro ně je pak drip i pít čirou vodu z plechovky. Pokud vám reklamy této značky přijdou přes čáru, berte to tak, že v tomto případě účel světí prostředky. Také by teenageři místo vody z horského ledovce mohli pít (ještě víc) přeslazené energy drinky nebo pivo. 


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: