Na nákup bez papírového seznamu a nadité peněženky - jen s telefonem
Mobilní telefony se při nakupování používají častěji u porovnávání cen elektroniky nebo restaurací než u nákupu jídla v supermarketu. Důvod je hlavně v tom, že u elektroniky je mnohem větší rozdíl v pořizovacích cenách a následně i ušetřených penězích.
Ani sami obchodníci nevěří tomu, že by kvůli několika ušetřeným korunám na balení cereálií zákazníci skenovali čárové kódy a porovnávali ceny v jiných obchodech. (To je zahraniční zkušenost, v Česku to možná bude fungovat jinak.)
Pro velké obchody zaměřené hlavně na potraviny je v rámci mobilních aplikací jiné řešení. Týká se vytváření nákupních seznamů a navigace obchodem. Momentálně je nejrozšířenější používání mobilních slevových kuponů, podobnou odezvu by mohly ale mít i tyto nabízené funkce.
Používání mobilních telefonů při nákupu potravin není zákazníkům cizí. Podle společnosti Omnicom Media Group 65 % z 3500 nakupujících v pěti různých zemích použilo svůj telefon v obchodě k tomu, aby si našlo speciální akce, které dané obchody nabízely. V Americe se rozjíždí tvorba nákupního seznamu v mobilech a užití aplikace, která jim položky seřadí podle uliček, kde se nachází. Zákazníkům tak šetří čas i peníze, protože se jim zobrazí i slevové nabídky. Navíc užívání mobilní aplikace obchodu přispívá k loajalitě zákazníků.
Společnost Ahold (která u nás provozuje řetězec Albert) má v Americe obchody Stop & Shop, kde používá podobné aplikace pro nakupování. Zákazníkům jejich prostřednictvím dokonce doporučuje položky dle jejich předcházejících nákupů. Také si mohou přes mobil objednat zboží přímo domů.
Že bychom se v Albertu brzo dočkali něčeho podobného?
Zdroj: www.adage.com