Nebuďte Homoschlepiens! Navštivte se SodaStream svět bez jednorázových plastových lahví
Představte si svět bez všudypřítomných PET lahví. Svět, ve kterém všichni jeho obyvatelé chrání životní prostředí a vyrábí si minerálku i ochucené nápoje za pomoci SodaStream. Že to nedokážete? Nevadí. Amy z The Big Bang Theory vám ho ukáže!
Píše se rok 2136 a plastové lahve jsou už jen temným pozůstatkem minulosti, který spolu s vyhynulým druhem Homoschlepiens patří leda do muzea. Přesněji řečeno do Muzea nepřirozené historie (the Museum of Unnatural History), kde se malé děti mohou podívat na památeční PET lahev a dozvědět se více o tomto druhu odsouzeném k záhubě.
Mladá vědkyně jim pak vypráví příběh o své výpravě k poslednímu žijícímu kmeni Homoschlepiens a o kognitivní anomálii, díky které nejsou tamní lidé schopni pít vodu jinak než z plastové láhve. A tak jsou nuceni s sebou neustále vláčet těžké lahve s vodou. A i když Mayim vzplane láskou k tamnímu alfa samci, evoluce jejich lásce nepřeje. Moderní člověk se totiž z primitivního Homoschlepiens vyvinul v ekologii znalého uživatele SodaStream, který neznečišťuje životní prostředí jednorázovými PET lahvemi.
Kromě kreativního nápadu láká kampaň i na známé tváře. Roli vědkyně z budoucnosti si ve videu střihla Mayim Bialik, nezapomenutelná Amy z The Big Bang Theory, a alfa samce Homoschlepiens Kristian Nairn alias Hodor z kultovních Games of Thrones. Režii reklamy měl na starosti Oded Binnun a produkoval ji Gil Borax.
„Reklama neměla udělat z lidí, kteří PET lahve používají, idioty,” uvedl výkonný ředitel SodaStream Daniel Birnbaum. „Měla jen poukázat na to, že používat plastové lahve na jedno použití, a znečišťovat tak naši planetu, je primitivní,” dodal.
„Jako druh jsme se během let značně vyvinuli. Přesto ale používáme plastové lahve, i když víme, že znečišťují naše životní prostředí a ničí vodní život. Věřím, že jednorázové PET lahve mohou být věcí minulosti a patřit jen do muzea“, uvedla Bialik. Společnost SodaStream usiluje o snížení spotřeby PET lahví, která je dle jejího názoru perfektním příkladem nesmyslné konzumní spotřeby. Ona sama je už odmala velkou ochránkyní životního prostředí a sama SodaStream používá. Pro kampaň byla tedy ideální volbou.
A určitě nezapomeňte navštívit microsite kampaně homoschlepiens.com. Kromě zajímavých informací vás jistě zaujme i svým hravým designem.
Více o natáčení reklamy a o názorech jejích hlavních aktérů se dozvíte v následujícím videu.
Zdroje: homoschlepiens.com, sodastream.cz, adweek.com