Nejroztomilejší vánoční reklama? Erste Group přišla s animovaným příběhem ježka
Poprvé ve své historii rakouská finanční skupina Erste přináší mezinárodní vánoční kampaň. Příběh malého ježka je tak dobře zpracovaný, že volá po srovnání s komerční vánoční ikonou.
Tou pochopitelně myslíme britský obchodní dům John Lewis, který má za sebou v dlouhé řadě kultovních vánočních spotů i ty animované a s roztomilými zvířátky. Tento krátký film jde za prací agentur Jung von Matt/DONAU a zejména Passion Animation Studios. Pojednává o malém ježkovi, který začne chodit do lesní školy, ale má problémy spřátelit se s novými spolužáky. Ostatní zvířata se mu nutně nestraní, ale on jednoduše cítí, že jimi není kvůli svým bodlinám plně akceptován. I když se zapojí do hry, je schopen neúmyslně ublížit. To se ovšem změní s překvapivým vánočním darem.
Tento animovaný film je určen primárně pro Facebook a je podporován v 5 evropských zemích: Rakousku, Chorvatsku, Rumunsku, Maďarsku a Srbsku. Pro jeho premiéru byl využit 2. prosince formát “Videopremiere", který z premiéry videa udělal událost (event), na který se mohli lidé vyjádřit. Tato taktika byla úspěšná, video má na Facebooku přes 30 milionů zhlédnutí a to počítáme pouze oficiální upload.
Martin Radjaby-Rasset zastávající v Erste pozici Head of Group Brand Management uvedl:
„Příběh ježečka s bodlinami, které mu ztěžují život, je příběhem nás všech. Každý z nás zažil podobné momenty a pocity. Skrze svou téměř dvousetletou historii, Erste vždy podporovalo a věřilo v lidi a bude v tom pokračovat. Toto video hřející u srdce (s hashtagem) #believeinyourself staví na našich klíčových hodnotách a přenáší je do sladkého vánočního příběhu."
Také jste byli ježkem? Nepřijde vám to trochu moc? Pokud lze tomuto krásně napsanému a zpracovanému příběhu něco vyčítat, tak je to právě chabá vazba na inzerenta a jeho služby.
Autor tohoto článku ho spatřil asi před 10 dny ve formě Stories na účtu Mr. Pokeeho, hvězdy Instagramu a skutečného ježka z masa, kostí a bodlin. Bral ho jako skvělý animovaný kraťas, který má ambice vyhrát nějakou filmovou cenu. A pro rozzářený úsměv svého 11měsíčního syna ho od té doby viděl už v širokoúhlé variantě na desktopu každodenně snad desetkrát. Vazba s Erste pro něj ale nebyla zřejmá. Když poprvé viděl na Facebooku video s velmi rychlým brandovým Erste zatmívákem nakonec, považoval to dokonce za podivné přivlastnění značkou, co ke spotu nemůže mít žádnou vazbu. Evidentně může. Jen je velice těžko patrná. Na rozdíl od John Lewis, kdy spot směřuje k rodinné pohodě a rozbalování dárků, které si přeci jenom můžete v daném obchodním domě koupit. V Erste, mimo jiné vlastníkovi České spořitelny, si na ně možná tak můžete půjčit.
To ovšem nijak nesnižuje dílo Passion Animation Studios. Krásnější vánoční animovaný příběh letos zatím nevznikl.
Tip redakce:
Dalším mistrovstvím John Lewis je to, že dokáže postavy ze svých reklam prodávat jako plyšáky, a získat tak dodatečné příjmy. Obvykle s částí výnosů jdoucí na dobročinný účel. Pravda, letos ze Sira Eltona Johna asi plyšák nebude, například pro postavy ze spotu #BusterTheBoxer nebo loňského obra Moze (na obrázku výše) to ale platilo. O to větší škoda je, že něco podobného není navázáno i na animák od Erste. Roztomilost ježečka nebo veverky po tom přímo volá.