Nejvíce ruší billboardy u křižovatek a přípojných pruhů

26. 10. 2010 | KAS
Výzkum odborníků z ČVUT, kteří sledují vliv billboardů na pozornost a chování řidičů motorových vozidel, má první výsledky. Podle informací serveru iHned.cz, který si celý systém pracující na bázi eye-trackingu vyzkoušel, působí největší problémy reklamní plochy umístěné v blízkosti křižovatek nebo přípojných pruhů na dálnicích.

Ilustrační obrázek, zdroj: www.sxc.hu

Výzkum odborníků z ČVUT, kteří sledují vliv billboardů na pozornost a chování řidičů motorových vozidel, má první výsledky. Podle informací serveru iHned.cz, který si celý systém pracující na bázi eye-trackingu vyzkoušel, působí největší problémy reklamní plochy umístěné v blízkosti křižovatek nebo přípojných pruhů na dálnicích. Pozornost narušují také v případě, že se na komunikaci vytvoří kolona, která vyžaduje neustálou kontrolu plynu a brzdy. Server ovšem upozorňuje, že se jedná o předběžné výsledky.

Server iHned cituje také organizátory výzkumu. "Údaje, které vyzkoumáme, mohou v praxi sloužit jako podklad pro omezení výskytu reklam tam, kde je řidič nucen zaměřit pozornost na řízení," popisuje vedoucí týmu Petr Bouchner, jakým způsobem zhodnotí výsledky. Tým také přímo spolupracuje s Ředitelstvím dopravní policie a BESIPem.

Výzkum přichází v reakci na statistiky, podle kterých se do září tohoto roku stalo 9249 dopravních nehod z důvodu nepozornosti řidiče a navíc v době, kdy ministerstvo neprodlužuje smlouvy reklamním agenturám vlastnícím reklamní plochy v okolí dálnic a rychlostních komunikací. Podle plánu by mělo v rámci očisty zmizet až 400 reklamních ploch, rok nato dokonce o stovku víc.

Štítky dokumentu: Marketingový výzkum

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: