Nové mediální technologie jsou nejrozšířenější v západní Evropě
Globální mediální agentura ZenithOptimedia vydala novou studii, která se zabývá rozšířením tří nových mediálních technologií – chytrých telefonů, tabletů a IPTV („internetových televizí“ - TV přes internetový protokol). Z výsledků vyplývá, že nejvíce se tato zařízení používají v Norsku, Francii a Nizozemsku, kde je jejich penetrace vyšší než 35 %. Agentura ZenithOptimedia provedla výzkum v 19 zemích po celém světě, konkrétně studie zkoumala tyto země: Austrálie, Brazílie, Čína, Dánsko, Francie, Irsko, Izrael, Japonsko, Jižní Korea, Kanada, Maďarsko, Německo, Nizozemsko, Norsko, Rusko, Spojené státy americké, Španělsko, Švédsko, Velká Británie. Výzkum sledoval rozšíření tří nových mediálních technologií, a to smartphonů, tabletů a IPTV, za poslední 2 roky. Součástí studie je rovněž predikce jejich rozšíření do roku 2015.
Pořadí penetrace nových mediálních technologií. Stav ke konci roku 2012 a odhad vývoje v roce 2015.
Nejrozšířenější jsou ve světě smartphony, jejichž průměrné rozšíření ve sledovaných zemích činilo v roce 2012 36 % všech telefonů. V jednotlivých zemích jsou však velké rozdíly. Nejvíce chytré telefony používají Švédové (penetrace v roce 2012 byla 73 %), naopak nejméně obyvatelé Brazílie (penetrace v roce 2012 byla 18 %). Pro všechny trhy platí, že rozšíření chytrých telefonů na všech sledovaných trzích prudce roste a jejich penetrace by se měla do roku 2015 zdvojnásobit na 72 %. Konkrétně v Brazílii ZenithOptimedia předpokládá, že v roce 2015 bude penetrace smartphonů 33% a ve Švédsku dokonce 93%. „V České republice je v současné době dle našich odhadů penetrace chytrých telefonů na úrovni 31–33 % a jejich razantní rozšíření předpokládáme i v nejbližších letech. V roce 2015 by jejich penetrace měla být na 55–60 %,“ říká Michal Šeda, ředitel výzkumu mediální agentury ZenithOptimedia Prague.
Penetrace používání nových mediálních technologií v 19 sledovaných zemích.
Průměrné rozšíření tabletů bylo v roce 2012 v 19 sledovaných zemích 5%, ale v Austrálii, Francii, Irsku, Nizozemsku a USA překročilo 15 %. Do roku 2015 ZenithOptimedia předpovídá, že se průměrná penetrace ve sledovaných zemích dostane na úroveň 13 %, ale např. ve Francii na 45 % a v Irsku dokonce na 50 %.
Zdroj dat: ZenithOptimedia