Objednej si tu scénu, radí McDonald's. Povyšuje product placement ve filmech a seriálech na možnost okamžitého nákupu
Znáte to. Netflix and chill či jakákoliv další kombinace vysedávání na gauči s „hypnózou“ velkou svítící obrazovkou. Relax u filmu či oblíbeného seriálu je synonymem uklidňující pasivní zábavy, u které se vám už nechce vyvíjet žádná další aktivita. Leda byste si tedy něco přikousli. A přesně s tím nyní chce pomoci McDonald's v Nizozemí.
Fast-foodový řetězec přišel s kampaní s jednoduchých sloganem:
„Podívej se na to, naskenuj to a sněz to.“
Snaží se přitom vytěžit popkulturní okamžiky, kdy postavy z filmů a seriálů jí něco z McDonald's. Když takovou scénu vidíte, stačí vytáhnout mobil, vyfotit ji a využít v aplikaci řetězce funkci: „Order that scene.“ („Objednej tu scénu“)
Za kampaní stojí agentury TBWA\Neboko a TBWA\X a jsou spojené také s outdoorovou kampaní v Nizozemí. Na billboardech se objevují popisy scén a čas jejich výskytu, nikoliv ale jméno daného filmu či seriálu. I když tak obtížné uhodnout je není. Ostatně zkuste si to sami.
„Čtyři ženy hledají
lásku v New Yorku
Série 2, epizoda 12
19:35“
„Basketbalová legenda hraje
zápas s animovanými postavičkami“
23:58“
„Zelená maska
dá muži superschopnosti
48:20“
Česká republika je dlouhodobě vyhlášená za království nevkusného product placementu. Ostatně připomeňme si právě sponzoring McDonald'su posledního MS v hokeji v Praze, který na veřejnoprávní televizi vzal do vlastních rukou někdejší hokejista a v tu chvíli moderátor / expert Pavel Richter.
V českém podání by účastníci obdoby nizozemské kampaně neměli na zachycení scény s produktem pár vteřin, ale spíše segmenty připomínající délkou i obrazem klasické TV spoty. Je přitom příjemné vidět kampaň postavenou na product placementu, který je natolik přirozený, že lidi nepobuřuje, a navíc se pro jeho zachycení hodí i nápověda.