Oranžová barva pozadí reklamy na Facebooku přitáhne víc zákazníků
Počet peněz vynaložených na digitální reklamu ukrajuje čím dál větší koláč z reklamního rozpočtu největšího zadavatele reklamy na světě. Procter & Gamble si tak svoje investice rozhodl o něco lépe pohlídat a začal se zaměřovat na to, jak online reklamy aplikovat.
Značka vlasové kosmetika Pantene rozjela výzkum s názvem „Smart Media“. Testuje jaká kombinace nadpisů, barev a vlasů vzbuzuje u zákazníků největší odezvu.
Projekt probíhá u Pantene už rok. V jeho rámci je měřena proklikovost a jsou prováděny i průzkumy ohledně motivovanosti zákazníků ke koupi u různých reklam na různých místech.
Značka Pantene se v požadovaných číslech zlepšila o 28 %.
Hlavní kreativní elementy, které se v rámci programu zkoumaly, byly nadpisy, styl účesu a barva pozadí. Vyzkoušely se různé kombinace i různá umístění reklam. A výsledky? Bílé pozadí nefunguje dobře na Yahoo, na Facebooku nejvíce lidí přitáhlo oranžové pozadí a na některých stránkách získaly lepší ohlasy blondýnky než brunetky.
„Nemusí se to zdát, ale barva pozadí hraje u online inzerátů velkou roli,“ dodává k výstupům ředitel marketingu u Pantene Kevin Crociata. Zjištění z tohoto výzkumu se dají aplikovat i na jiné oblasti než online a jiné společnosti než Pantene. A to u P&G dělají. “Fungující” text používají i v jiných reklamních typech a u jiných značek. Nejvíce si pochvalují okamžité výsledky. Dalším nástrojem pro výzkum by do budoucnosti měl být například systém sledující pohyb myši po stránce.
Více o příklonu Procter & Gamble k digitální reklamě si můžete přečíst v článku Svalovec s Old Spice nestačí, Procter & Gamble reviduje marketingovou strategii.
Zdroj: www.adage.com