PR stunt: Burger King upozornil na růžovou daň zdražením Chicken Fries pro ženy
Tzv. růžová daň je zavedený termín, který nezná úplně každý, ale ženy se s ním rozhodně setkávají na denní bázi. Mechanické holicí strojky a myriáda beauty produktů může mít stejnou podstatu či složení jako obdobný produkt pro pány, jeho ženská (a často růžová) verze je ale obvykle dražší až o nižší desítky procent. Burger King na to upozornil ve svém dalším sociálním experimentu, kdy tuto nespravedlnost vyzkoušel na svých zákaznících.
U produktu Chicken Fries — tedy obdoby kuřecích nugetů ve tvaru hranolek — vytvořil dvě verze: klasické Chicken Fries za 1 dolar a 69 centů a Chick Fries za 3 dolary a 9 centů (chick je také hovorové označení pro dívku, pozn. red). Na reakce zákazníků se podívejte ve videu níže.
V minutovém videu z dílny agentury David Miami je patrná nelibost žen. Nic nepomáhá, že má kuře na růžové krabičce roztomilé řasy a mašli. Takováto diskriminace pohoršuje, jedna žena si dokonce nechá hranolky vysypat na tác samostatně. Když se ale zeptá obsluhující: „Když jdete do drogerie a zaplatíte za svá holítka o 2 dolary více, tak něco řeknete?" odpovědí je jen rezignované: „Ne."
A právě to byla pointa celého cvičení. Mnoho značek se veze na vlně feminismu třeba tím, že zařadí do svých spotů modelku s chlupatým podpažím a plácají se pak po zádech, jak podporují diverzitu. Burger King cítí, že svým marketingem může něco změnit. Mimochodem zároveň si u toho i udělá skvělé promo akce, kdy Chicken Fries stojí 1 dolar a 69 centů, na vybraných pobočkách dokonce i ty v růžové krabici.
Kam dál?
Burger King je vyhlášen kampaněmi, které si servítky neberou. Přečtěte si článek, v kterém rozebíráme jeho strategii i nejúspěšnější kampaně: od šprýmů na účet McDonald's přes sociální experimenty na pobočkách až po využití fotografií jejich restaurací, co chytly plamenem od grilu, na printových reklamách.