PR v digitální éře

19. 8. 2013 | PM

Konference PR v digitální éře je setkáním, které vám ukáže, jaká podoba Public Relations  má smysl v době skomírání tradičních médií a vzestupu hlasu zákazníka. Dnes novináři na tiskovky nechodí a zákazníci jsou blíž než kdykoliv předtím. Komentují každý váš krok, nenechají na vás nit suchou, a přitom jste na nich stále víc závislí - vždyť králem PR je dnes osobní doporučení. Nebo ne?

Může být v tomto dynamickém prostředí PR přesvědčivé a efektivní? Co je tím hlavním kouzlem, které dokáže influencery a zákazníky získat na vaši stranu? Odpovědi můžete hledat společně s tiskovými mluvčími, PR profesionály, novináři a dalšími osobnostmi, pro něž je komunikace hlavním posláním. Akce pořádaná společností Internet Info se koná již 11. září.

Program je sestaven tak, aby nabídl případové studie, kdy se s relativně malým rozpočtem a velkým nápadem podařilo dosáhnout velmi dobrých výsledků, pohled zástupců PR velkých korporací, kterým média zase tak nepřejí, i veterány mediálního světa s vyhraněným pohledem na etiku profese i roli Public Relations jako takovou.

Na létajícím kole až do CNN a s vesnickým Jarinem do Jaroměřic

I český projekt může zaujmout zahraniční média.  Projekt Flying Bike spojil tři české firmy, které letos v červnu představily létající kolo. To společně navrhly pomocí softwarových nástrojů evropské softwarové dvojky Dassault Systèmes. Mimo prakticky všech hlavních českých médií o projektu informovaly i BBC, CNN, Wired nebo Mashable. Dle Štěpána Kačeny z PR agentury Grayling to je důkazem, že, pokud můžete ukázat něco unikátního, nového nebo „jen" zajímavého, novináři přijdou i na „oldschool" tiskovku. E-mail s tiskovou zprávou pak ovšem musí obsahovat video a obrázky, které budou později létat na sociálních sítích. Jednoduchá dostupnost fotografií a videí je pak i základním předpokladem pro převzetí zprávy zahraničními médii.

Roman Hřebecký popíše, jak obyčejná mlékárna komunikuje neobyčejně. Jaroměřická mlékárna kombinuje klasické PR s názorovými blogposty vesnického strejce Jarina  a foody blogem zaměřeným na e-free svačinky. Vše podtrhuje komunikací na sociálních sítích.

Josef Bouška z Cook Communications vám poví, kdo dokázal na poli public relations nemožné. V rámci prezentace nazvané „Nejlepší PR kampaň poslední dekády" představí projekt, který mediálně zasáhl celý svět.

Velcí to mají těžké, ale není to beznadějné

Nejen českým zvykem je, že pozornost se upoutává především na to nové. Mnoho mediálních výstupů tak mohou dosáhnout startupy, které ještě neprodaly jediný produkt či službu. O velkých korporacích se naopak nejčastěji mluví v souvislosti s jejich potížemi. Pavel Jechort z Allianz pojišťovny vám tak prozradí, proč jeho zaměstnavatel nikdy nedostane cenu za PR. Jan Sadil, generální ředitel Hypoteční banky, která se pátým rokem udržela v čele pelotonu hypotečních poskytovatelů a je pátou největší bankou na českém trhu, poví, jak dělat PR ve finančním byznyse, když se média zajímají jen o úroky a poplatky.

Manažerka PR a interní komunikace v Seznam.cz, Irena Zatloukalová, se pokusí vysvětlit, jak udělat z „hate-brandu" „love-brand". Právě Seznam.cz totiž dokázal změnit své komunikační návyky a poctivou PR prací změnil názor nejednoho influencera a novináře.

Jak přesvědčit pana generálního

PR z jiného úhlu pohledu představí Cristina Muntean. I když se vám podaří ve firmě prosadit PR aktivity, bez zapojení vedení to nemůže fungovat. Když dojde na lámáním chleba, šéf nikde. Nemá čas psát sloupky, blogy nebo odborné články, brání se mluvit s novináři, a nedej pane Bože, abyste po něm chtěli fotky, videa nebo profil na LinkedIn nebo Facebook. Co dělat, když se zástupcům firmy nechce do PR? Jak uspět v digitálním věku, kdy celý úspěch vaší strategie záleží na komunikačních dovednostech vašeho managementu? Devět strategií obrany, devět podob strachu, devět typů motivace, jak vašeho šéfa pochopit, podporovat a dlouhodobě angažovat do PR aktivit. Protože bez zapojení managementu většina PR strategií skončí zklamáním; a protože bez kvalitní komunikace neexistuje leadership.

Stav PR v České republice

Stav PR v České republice se můžeme pokoušet definovat podle vývoje obratů největších agentur nebo trendů při jeho realizaci, ale nepostihneme to nejdůležitější – klienty a jejich chápání Public Relations. Výzkumu PR agentury Focus Agency se zúčastnilo téměř 500 firem od malých až po ty největší. Jeho obsah pak pokrývá většinu zásadních otázek spojených s realizací PR. Z prezentace ředitele agentury, Roberta Svobody, se dozvíte, kolik procent firem praktikuje Public Relations, s pomocí jakých metrik hodnotí jeho efektivitu, vnímané slabiny PR agentur a jejich klienty preferované finanční hodnocení, jaký druh PR komunikace je nejčastější i to, jak si v digitální éře skutečně stojí online PR.

Kam kráčí média?

Komunikace firem je se stavem médií a jejich způsobem práce úzce provázaná. Proto na konferenci vystoupí i novinářská elita. V samostatné prezentaci pohovoří Miloš Čermák o vyhlídkách firemního PR. Bývalý šéfredaktor Reflexu, Blesk.cz a vedoucí oddělení Online/Digital Media v Ringier Axel Springer, Ivan Hamšík, bude přednášet o PR, novinářích a etice.

Závěrečné panelové debaty s názvem „Kam kráčí média a co z toho vyplývá pro lidi v komunikaci?" se zúčastní bývalý dlouholetý novinář a zároveň Executive Partner v AC&C Public Relations, Martin Frýdl, šéfredaktor E15, Tomáš Skřivánek a ředitel Centrum Holdings, Jakub Unger.

Konference PR v digitální éře tak nabízí pohled na firemní komunikaci z pohledu současného stavu i jeho vyhlídek. Přidává pohled z druhé strany mediální barikády a notnou dávku inspirace v podobě případových studií výtečných projektů.

Kdy: 11. září

Kde: Hotel DAP

Podívejte se na podrobný program a profily přednášejících.

Registrujte se ZDE

 

Štítky dokumentu: Tipy na akce

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: