Prodejci automobilů Honda vsadí během Super Bowlu na trolling skutečných inzerentů

3. 2. 2017 | Jakub Hort
Štěňátko za 20 000 dolarů? Dealeři Hondy trollují tradiční reklamy Super Bowlu a odmění každé klišé, které se v nich objeví.

Už se to blíží. V neděli 5. února proběhne Super Bowl. Fanoušci amerického fotbalu se už nemohou dočkat a i zdánlivě bezedné korporátní kasy se otřásají v základech. V tento den totiž nenastává pouze jeden ze sportovních vrcholů roku, ale je i zároveň i jednou z nejsledovanějších událostí ve světě reklamy.

Dealeři automobilů Honda v jižní Kalifornii, kteří jsou spojeni do sdružení s názvem SoCal Honda Dealers, se ale nemohou chlubit tím, že by si mohli dovolit zaplatit reklamní spot v hodnotě 5 milionu dolarů. Jak ale být součástí této vysoké hry bez tolik potřebného rozpočtu? Odpovědí je tolik populární jev poslední doby – trolling.

Zástupci dealerů společně s agenturou Secret Weapon budou poctivě sledovat všechny reklamy během Super Bowlu a za každé klišé, které se ve spotech objeví daruje peníze na charitu Boys & Girls Clubs of America. Místo vlastního místa v programu se prodejci rozhodli jít cestou zesměšňování jiných firem a jejich často strnulých taktik k propagování produktů.

Vystupuje v klipu celebrita? 500 dolarů. Jsou záběry ve slow motion? Také 500 dolarů. Je v reklamě roztomilé batole? To už se dostáváme na 1 000 dolarů! Ale můžeme jít i výš. V současné době letí hipsteři. Našli jste ho v reklamě? V tom případě letí na účet charity 5 000 dolarů. Vybraných klišé je opravdu hodně a prozkoumat je můžete na webu helpfulbowl.com.

Každé kliše má svojí hodnotu. Jak ale byla vypočítaná? Zástupci agentury zhlédli poslední 2 Super Bowly a na základě toho, co se objevovalo v reklamních spotech, usoudili, co by se v nich mohlo vyskytnout i letos. „Chtěli jsme být součástí Super Bowlu, aniž bychom za reklamu během zápasu utratili jediný cent,“ řekl pro portál Adweek kreativní ředitel agentury Secret Weapon Rick Sittig. Na základě četnosti jednotlivých prvků v reklamách v minulých letech proto agentura odhadla, jak by mohly spoty vypadat letos a nastavila podle toho výši příspěvků na charitu při zobrazení jednotlivých klišé.

Teď už stačí jen čekat na souboj týmů New England Patriots a Atlanta Falcons a počítat, kolik klišé ze seznamu se na obrazovce doopravdy objeví.

Zdroj: Adweek

 

Kam dál?

Mezi tradiční bojovníky proti reklamních klišé patří značka piva Newcastle Brown AlePřed třemi lety představila ve spolupráci s agenturou Droga5 před Super Bowlem trailer na neexistující reklamu, který se vysmíval reklamám ostatních pivních značek.

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: