Reklama týdne: Buy My Volvo
Co se starou ojetinou? Můžete ji vyvěsit na nějaký populární inzertní server a doufat, že si ji někdo vezme na součástky. Pokud se živíte kreativitou, je ale prezentace vašeho korábu silnic příležitost pro předvedení vašich schopností. Přesně tak pojal švédský art director Castor prodej svého kombíku Volvo 245GL z roku 1993.
Reklamní hlas s pomalou dikcí prodává automobil, který má interiér i vnější stranu, dvě tyče na střeše a zakroucený výfuk - i to ale říká až s parodicky neochvějným sebevědomím. Celé video se skládá primárně z přiblížených záběrů na jednotlivé detaily vozu a nevadí ani to, že jedna z klik od dveří nefunguje - jasné je minimálně to, že auto někdo umyl a naleštil. Pokud chcete být vnímáni jako bohatí a přítulní, kupte toto Volvo.
Reklamě obecně trochu té parodie tu a tam neuškodí. Málokde přitom uvidíte tolik klišé jako v klasických reklamách na automobily, které prezentují kovová pohybovadla z bodu A do bodu B jako kombinaci životního stylu, vstupenky do vyšší společenské vrstvy, parťáka pro rozhodné muže i afrodiziaka pro ženy. Nehledě na to můžeme koupi Volva doporučit, v přepočtu na české koruny vyjde na něco málo přes 20 tisíc a kamarádi ze světa marketingu a reklamy vám ho budou závidět - patřilo totiž art directorovi, který se toho skutečně nebál.
Tip redakce: Toto dílo není jedinou domácí reklamou na ojetinu, která je hodná zaznamenání. Ještě více se nám líbí řemeslněji nápaditější reklama prodávající starý Nissan Maxima, který musí mít dokonce upevněné víko kufru popruhem.
Kvalitu tohoto "spotu z garáže" ocenil i Nissan, když vůz zakoupil do svých muzejních sbírek. více se dozvíte v článku Podomácku vyrobená reklama na ojetinu od Nissanu přesvědčila automobilku, aby ji koupila.
Zdroje: Petapixel, The Work of Castor