Reklama týdne: Děti, cukr, cigarety a Liquid Death

3. 7. 2024 | Petr Michl
Kdo potřebuje kýble plné krve, obskurní plastické operace nebo klystýry, aby šokoval? Pro nejnovější marketingovou neplechu značky Liquid Death stačí tentokrát spojit děti a cigarety v jednom komerčním sdělení.


V reklamách Liquid Death jsme už viděli driblování hlavou hvězdy NBA místo míče nebo propagaci klystýru pop-punkovou hvězdou. Minerálka v plechovce rozšiřuje své portfolio o slazený nápoj a je jasné, že se musela hned na úvod vymezit proti nesčetné konkurenci.

V nové reklamě vše přišel na základní školu vysvětlit vodní superhrdina The Deep ze seriálu Banda (The Boys) z produkce Amazonu hraný Chacem Crawfordem. Kdy jste naposledy v reklamě viděli někoho kouřit, nebo dusící se dítě (navíc cukrem)? To vše tento spot nabízí.

Deep v něm deklamuje: Cukr je vlastně nové kouření. Pokud chcete pít tunu cukru, měli byste také kouřit tunu cigaret." A klidně si zapálí.

 „…neměli jsme tušení, že jde tak daleko. Ačkoliv bere lidové recepty s příliš velkým množstvím cukru v limonádách velmi vážně, neodpovídáme za jeho metody rozdávání cigaret dětem nebo kouření v uzavřené třídě před dětmi," uvádí značka Liquid Death v tiskové zprávě s tím, že Deep jako její velvyslanec pro zdraví a wellness nebude pokračovat.

Vše je samozřejmě obvyklá hra. Kreativní ředitel Andy Pearson věří, že strategie je odůvodněná. Pro Muse uvedl:

„Všichni nyní vědí o závislosti a nebezpečích cigaret, ale některé 20oz láhve limonády (591 mililitrů, pozn. red.) mohou mít uvnitř skrytých více než 70 gramů cukru. To činí pro dospělé asi dvojnásobek doporučeného příjmu cukru Americkou asociací pro srdce… Možná nám jednoho dne přijde podobně špatné to, že velké nápojové společnosti propagují své nápoje nám všem — včetně dětí.“

 

Ostatně Liquid Detah si umetal cestička k představení svého nápoje falešnou kampaní na dehydrovanou limonádu, která je čistým cukrem. V reklamě odhaluje osvědčený trik výrobců limonád: dát do reklam na ně mladé, fit lidi, co si užívají života. A to i takové, kteří by do sebe dobrovolně tolik cukru nikdy nenacpali.

Liquid Death tvrdí, že v jeho nápoji je jen o 90 % méně cukru než u běžných přeslazených limonád. A jediný cukr, který v něm najdete pochází z rostliny Agáve. 

 

Tip redakce

Minerálka Liquid Death vyprodala za den i ten nejšílenější merch: klystýrovou sadu bubeníka Blink-182

Štítky dokumentu: Kreativní reklama

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: