Reklama týdne: IKEA - Everyday Heroes
Klient: IKEA
Země: Švédsko
Agentura: Forsman & Bodenfors
Někdo to už musel udělat. Hrdinkou se nakonec stala v reklamě i záchodová štětka. Možná byste ale nečekali, že se jedná o reklamu od švédského nábytkářského řetězce IKEA.
Její nový spot pojmenovaný Každodenní hrdinové vytvořený agenturou Forsman & Bodenfors je oslavou běžných předmětů, které ovšem poměrně zásadním způsobem vylepšují náš život. Ramínko na oblečení, věšák na zdi nebo matrace nedostávají dle reklamy ten respekt, který si zaslouží. A to už vůbec nemluvíme o držáku na toaletní papír, který je při těch důležitých momentech vždy po vašem boku. Záchodová štětka pak dělá práci, kterou by nikdo dobrovolně podstupovat nechtěl.
Spot se nese v duchu jakési personifikace hrdinů, zmírněná štětka nebo pastou poplivaná vodovodní baterie v koupelně jsou zde na úrovni záchranářů nebo hasičů. Tichých pracantů, kteří tu jsou pro nás, když je potřeba. To, že za tímto tributem stojí IKEA, přitom dává docela velký smysl. Právě podobným doplňkům do domácnosti totiž na rozdíl od jiných řetězců často věnuje celé patro svých obchodních domů.
S kampaní je spojen i hashtag #EverydayHero. IKEA s ním pravidelně označuje každodenní hrdiny, kteří vystupují jako živé osoby v příspěvcích v sociálních médiích. Na Twitter účtu @everydayhero365 zatím můžete zhlédnout vzkazy od držáku toaletního papíru modelu Grundtal ‘200.478.98’, Ten vám prozradí, s pomocí jakých her se celé dny zabavuje. Jednou z nich je počítání dlaždiček na protější stěně.
Last year I came up with a really funny game. I call it "Counting Tiles” - never gets boring! #FunGame #everydayhero pic.twitter.com/8YeePfXRlc
— BUMERANG (@EverydayHero365) 12. Březen 2015
Pokaždé to ale není taková legrace. Grundtal se umí i ozvat a připomenout to, že trvá na doplnění nové role.
Grundtal ‘200.478.98’ is out of paper. #refill #EverydayHero pic.twitter.com/95wjhsOBAp
— BUMERANG (@EverydayHero365) 12. Březen 2015
Tip redakce:
IKEA pokračuje ve svém letošním kurzu oslavy běžných věcí skutečně epickým způsobem. V lednovém spotu The Joy of Storage urazilo oblečení před uložením do skříní strastiplný let připomínající ten, který musí podstupovat stěhovaví ptáci.
Zdroj: AOTW