Reklama týdne: The All England Club – In Pursuit of Greatness
Klient: The All England Club
Agentura: McCann London
Země: Anglie
Včera začal Wimbledon a není od věci si připomenout místo, kde se koná. Při příležitosti 150 let výročí The All England Club (AELTC) a padesátiletého výročí otevřené éry sětového tenisu vytvořila agentura McCann jedinečnou animaci, zobrazující vývoj nejstaršího tenisového turnaje – Wimbledonu – od jeho počátků v roce 1877 až do současnosti. Kampaň nese název #TakeOnHistory a v jejím 60 vteřinovém spotu se objeví ty největší tenisové hvězdy všech dob.
Úvodní černobílé ilustrace videa zobrazují animované muže a ženy v dobových šatech a vůbec prvního vítěze Wimbledonu, Spencera Gora. Během následující minuty si pak divák připomene ty nejvýznamnější momenty v historii turnaje. A to nejen na kurtu, ale i mimo něj. Video zachycuje také změny stylu oblékání u diváků v hledišti, první přímé přenosy zápasů, změny v úpravě trávníku i zobrazování výsledků. V animovaných postavičkách divák rozezná hvězdy jako je Jack Crawford, Chuck McKinley, Björn Borg, Roger Federer nebo Serena Williams.
S každým novým záběrem se však mění nejen letopočet, ale také způsob animace. Od jednoduchých černobílých ilustrací, přes psychedilicky působící barevné kresby v manga stylu až po propracovanou počítačovou grafiku.
Režie kampaně se ujala společnost Smith & Foulkes spadající pod Nexus Studios. Spot má odrážet esenci Wimbledonu a jeho filozofii neustálého vývoje a zdokonalování napříč historií.
Celkem vznikly tři verze spotu, ve kterých se představili různí hráči, s ohledem na cílové publikum. Následovat mají také krátká videa na sociálních sítích, která se zaměří na nezaměnitelná specifika Wimbledonu. Kampaň poběží pět týdnů a skončí spolu s letošním turnajem, tedy 15. července.
James Ralley, vedoucí oddělení marketingu a reklamy na AELTC, uvedl: „Letošní rok je pro Wimbledon významný. V neposlední řadě proto, že slavíme 150 let výročí klubu All England Lawn Tennis and Croquet. Historie je měřítkem, podle kterého se sami hodnotíme – a jsme nesmírně hrdí na to, že můžeme ukázat naši velkolepou historii prostřednictvím této dechberoucí animace."
Rob Doubal, který zastává v McCann London pozici co-president and chief creative officer, dodal: „Na tuto kampaň opravdu hrdí. Dokonale zachycuje, jak moc se Wimbledon v průběhu let změnil a jak nabýval na síle. Lidé v Nexusu dokázali neuvěřitelným způsobem zachytit měnící se styly nejen v rámci designu a módy, ale i klubu, techniky hráčů a atmosféru. Přesto však zůstali věrní tomu, co značka Wimbledon ztělesňuje a co lidé znají a milují i v dnešní době.”
Zdroje: thedrum.com, stashmedia.com