Reklama týdne: Zachraňte sněhuláky
Klient: Zurich Insurance Group
Agentura: McCann Worldgroup
Země: Švýcarsko
Už když si v zimě postavíte sněhuláka, víte, že to přijde. Nejpozději za několik měsíců se váš nový kamarád rozteče a nadobro zmizí. Švýcarská pojišťovna Zurich Insurance ovšem razí heslo, že o ty, co máte rádi, se musíte postarat. A vztahuje se to i na sněhuláky. Ve své dojemné reklamě je první jarní den nakládá do mrazících aut a odváží je do bezpečí - na vrcholy alpských hor.
Reklama natočená agenturou McCann Worldgroup má snad všechny ingredience vynikajícího spotu mířícího na co nejširší publikum. Dojemný motiv je všem známý a téměř každý si s ním dokáže spojit vlastní emoce. Nechybí ani roztomilé dětské tváře, které cynikům připomenou, že i oni v mládí nesli jarní tání sněhuláků za okny s nelibostí.
Záchranná výprava je potom doslova epická - od profesionálního naložení do mrazících vozů, přes využití lanovky a poté poslední výstup s pomocí horských vůdců v barvách Zurich Insurance. Vše pak podtrhuje závěrečný claim: „Když něco doopravdy milujete, chráníte to nejlépe, jak umíte."
Kampaň startuje nyní ve Švýcarsku, ale rozšíří se i do dalších států, kde pojišťovna operuje. Pochopitelně vše nekončí pouze spotem, k dispozici je i microsite, kde si můžete vytvořit vlastního sněhuláka nebo dodat snímek vašeho výtvoru z reálného světa.
Obzvláště reklamy v oblasti pojišťovnictví jsou často zacyklené mezi strašením možným rizikem a pompézním zdůrazňováním vlastní velikosti, které má přidat na důvěryhodnosti. Zurich Insurance dokáže obě tyto emoce vyvolat mnohem elegantnějším způsobem. Jediným problémem zůstává, že na jaře bude muset přijít kampaň, která nechá na příslib zachráněných sněhuláků zapomenout.
Zdroj: Creativity-Online