Sevilla našla díky reklamní kampani svou unikátní barvu. Pantone ji uznalo a zařadilo do svého systému
Dá se říci, že vše začalo v roce 1992 kdy španělská skupina Los del Río přišla s hitem Sevilla tiene un color especial (Sevilla má unikátní barvu). Skladba se stala pomyslnou sevillskou hymnou a všichni se pustili do hledání té správné barvy perly Andalusie. Na hledání této barvy nyní postavil svou marketingovou kampaň výrobce ginu Tanqueray, který pak barvu využil na láhev pro novou příchuť - Flor de Sevilla. Úspěšně.
A jak se vlastně dá přijít na to jakou barvu má celé město a v čem je tak unikátní? Agentura Dommo se do hledání barvy pustila s pomocí Google Street View a analýzy nejrušnějších míst v Seville.
Pomocí tepelných map nejdříve označili nejrušnější zóny města, poté vytvořili algoritmus, který zanalyzoval více než deset tísíc obrázků z tisíce ulic a třiceti historických památek. Na těchto místech poté extrahoval přes 60 000 barevných tónu, ze kterých pak vyšla hexadecimální hodnota unikátní sevillské barvy. #FFAB60.
Pokud se podíváme do barevného prostoru RGB, skládá se barva z hodnot 255 červené, 171 zelené a 96 modré. Barva vešla ve známost již v dubnu při příležitosti odhalení nové příchutě ginu, ale až tento víkend se ke kampani přihlásilo i Pantone (mezinárodně uznávaný barevný prostor), který barvu oficiálně uznal a zveřejnil na svém instagramovém účtu.
Nejen, že se Agentuře Dommo a Tanqueray podařilo pomocí složitých algoritmů najít unikátní sevillskou barvu, ale také si získat srdce španělských zákazníků pomocí skladby, kterou ve Španělsku zná téměř každý.
Zdroje: lacriaturacreativa.com. elmundotoday.com