Skutečně uživatelé iPhonu nakupují častěji než ti s Androidem? V e-commerce to neplatí

13. 8. 2012 | Petr Michl
Studie Monate se zaměřila na použití mobilních zařízení v e-commerce. Některé výsledky jsou v rozporu s dosavadními mýty.

Studie společnosti Monate se zaměřila na použití mobilních zařízení v e-commerce. Některé výsledky jsou v rozporu s dosavadními mýty. Vzhledem k tomu, že zkoumala více než 150 e-commerce stránek (mezi nimi i americké špičky jako Best Buy či oděvní značka Brook Brothers) a 100 milionů nákupních zkušeností, mají její závěry rozhodně svoji váhu. Ač jen málo prodejních stránek na internetu má mobilní web nebo přímo nákupní mobilní aplikace, uživatelé telefonů a tabletů nakupují čím dál častěji právě z těchto zařízení. Dle Monate přichází 3,31 procent všech návštěv top e-commerce stránek z telefonů s Androidem (nárůst o 1,76 procentního bodu oproti minulému roku), z iPhonů to je ovšem celých 5,41 procent (oproti minulému roku nárůst o 2,45 procentního bodu).

 

Velký mýtus ale padá v jiné kategorii. Tradičním argumentem všech, kteří nechávají vyvíjet aplikace a upravovat weby pro mobilní uživatele výrobků Applu, je, že „jablíčkáři“ tvoří bohatší cílovou skupinu a jsou spíše zvyklí nakupovat na internetu. Dle představované studie je ale nákupní konverze lepší u uživatelů Androidu, tvoří 1,26 procent ve srovnání s 1 procentem u uživatelů iPhonu. S dodáním toho, že Android je nyní v USA nejpoužívanější mobilní platformou, to není zanedbatelná informace (viz článek Android dobývá americký trh, BlackBerry padá na hranici nevýznamnosti).

Další významně rostoucí kategorií mobilních zařízení tvoří tablety. I zde je nákupní konverze u uživatelů zařízení s OS Android mírně lepší: 3,58 procent ve srovnání s 3,19 procenty u uživatelů iPadu. Nicméně dominanci a důležitost iPadu lze v této kategorii jen těžko popřít. 88,31 procent návštěv z tabletů na zmíněné e-commerce stránky bylo z iPadu. Tablety s Androidem (včetně Kindle Fire) okupují v této kategorii jen necelých 12 procent. Obrázek výše nicméně ukazuje, že oproti situaci o rok dříve je i tento stav poměrně významným ukrojením z „tržního tabletového koláče“ na úkor iPadu.

 

Proč je nákupní konverze u telefonů s Androidem lepší? Vedoucí marketingu společnosti Monate Kurt Heinemann se to pokusil odhadnout pro portál Techcrunch: „Zařízení s Androidem mají různé konfigurace, zatímco iPhone má jen jednu velikost. Velká část telefonů s Androidem z minulého roku má větší obrazovky a nabízí lepší zážitek při prohlížení webu…“ I konverzní údaje u tabletů ostatně naznačují, že velikost obrazovky je pro prohlížení často poměrně složitých stránek e-shopů důležitá. Na své podstatnosti může ztratit díky lépe uzpůsobeným e-commerce stránkám pro mobilní zařízení. Právě jejich mobilní úprava je jednou z důležitých výzev pro budoucnost. Dokládá to i graf s průměrnou cenou objednávky podle zařízení, na kterém byla zadána. Ty provedené na iPhonu i Androidu už nyní výrazně předčí výši objednávek z počítačů s OS Windows.

 

Zdroje: www.techcrunch.com, www.monate.com


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: