Společnost Marriott International ohlásila kybernetický útok. Týká se půl miliardy hotelových zákazníků

3. 12. 2018 | Matěj Kameník
Informace o půl miliardě lidí? Pro získání takového množství informací nemusíte nutně hacknout sociální síť. Postačí i jedna z největších hotelových sítí světa. V tomto případě se hackeři dostali také k údajům o platebních kartách.

Společnost Marriott International, vlastnící luxusní síť hotelů Starwood, informovala tento pátek o rozsáhlém kybernetickém útoku. Podle posledních informací útok začal před čtyřmi lety a hackeři během této doby získali osobní data zákazníků včetně detailů o platebních metodách z rezervačního systému.

Útok začal v roce 2014, předtím než společnost Marriott odkoupila síť hotelů Starwood za 12,2 miliardy dolarů v listopadu 2015. Získáním značek jako je například Sheraton, Ritz Carlton či Autograph Collection začala plnit misi, stát se největším hotelovým operátorem na světě.

Marriott dále uvedla, že pro 327 milionů hostů tento útok znamená únik jejich dat včetně adresy, čísla pasu, telefonního čísla, e-mailové adresy, data narození a pohlaví. U některých dalších dotčených mohou uniklé informace obsahovat také informace o kreditních a platebních kartách.

První zjištění o útoku přišlo poté, co vnitřní bezpečnostní nástroj zaslal varování 8. září 2018.

Marriott dále oznámila, že informuje všechny zasažené hosty o úniku osobních informací a narušení jejich soukromí. Za tímto účelem vytvořila webovou stránku, kde si mohou zákazníci zjistit více podrobností. Další kroky budou směřovat k orgánům činným v trestním řízení a regulačním orgánům.

Únik takového rozsahu může Marriott přijít až na stovky milionů dolarů za právní náklady. Vážnost tohoto útoků nespočívá pouze v právních nákladech, ale v úniku velice cenných informací. Obzvláště u luxusní hotelové sítě, kterou nejčastěji využívají ředitelé či výše postavení zaměstnanci velkých společností. Takové informace mají v dnešní době velice těžko vyčíslitelnou hodnotu.

Marriott není ani první a s velkou pravděpodobností ani poslední velkou společností, která se stala obětí kybernetického útoku. V dnešní době, kdy zprávy o narušení bezpečnosti velkých společností nejsou žádnou novinkou, je třeba zlepšovat metody kybernetického zabezpečení a nebrat takové nebezpečí na lehkou váhu.

Jake Olcott, viceprezident společnosti pro kybernetické bezpečí BitSight k problematice takových útoků dodal pro Reuters:

„Pochopení a zaujetí správného postoje k investici do kybernetické bezpečnosti je rozhodující pro posouzení hodnoty investice vzhledem k poškození reputace, finanční situaci a právním škodám.“

Společnost Marriott na konec oznámila, že na vyčíslení finančních ztrát je ještě brzy, ale, že dlouhodobá finanční stabilita by neměla být v ohrožení.

Již teď je ovšem zřejmé, že levné to zdaleka nebude. Zejména v marketingu se často zaklínáme termíny jako „big data” a „data-driven marketing”. Tento případ ovšem ukazuje, že při nedostatečném zabezpečení zadních vrátek a tím i uživatelských může tento přístup znamenat velký problém.

Zdroje: reuters.com, bbc.com


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: