Spotify dnes k playlistům přidává 8 minut a 46 vteřin ticha
Jestli si černošská kultura v něčem v USA vydobyla celospolečenské uznání, je to hudební průmysl. Je tak logické, že se Spotify jako streamovací platforma zaměřená primárně na hudbu přidává k řade dalších organizací, které dnes na protest proti rasismu a policejní brutalitě drží tzv. Blackout Tuesday.
Mezi ně patří mimochodem mnoho velkých hudebních vydavatelství, které vyjadřují svou podporu podobně jako Spotify na sociálních sítích.
— Spotify (@Spotify) May 30, 2020
Ve svém příspěvku na Twitteru Spotify říká:
„Stojíme v boji proti rasismu, nespravedlnosti a nerovnosti za černou komunitou — za našimi zaměstnanci, partnery, umělci a tvůrci.
Nyní není doba na mlčení.
Budeme pokračovat ve využívání síly naší platformy k zdůraznění černých hlasů, aby byly slyšet.“
Zmínka mlčení značí odlišný přístup, než který přijala například služba Apple Music. Ta totiž vzala blackout (tedy mimo jiné označení výpadku proudu) více doslova a pro dnešek přerušila vysílání svého rádia Beats 1.
On Tuesday, June 2nd, Apple Music will observe Black Out Tuesday. We will use this day to reflect and plan actions to support Black artists, Black creators, and Black communities. #TheShowMustBePaused #BlackLivesMatter pic.twitter.com/xkvn31DpYc
Spotify u vybraných playlistů přidává v USA jako první položku 8 minut a 46 vteřin ticha. Ticha značícího dobu, po kterou klečel policista Derek Chauvin na krku George Floyda.
Mimo to vytváří speciální playlisty věnované černé hudbě, jedním z nich je i ten nesoucí název Black Lives Matter níže.
Kam dál?
Některé značky svůj aktivismus dotáhly ještě dál. Nike přišla s novou kampaní, v které se vzdává sloganu „Just Do It!".