Uber likviduje stovky elektrokol. Ukazuje tím, že jeho eko proklamace jsou jen lži

2. 6. 2020 | Petr Michl
Zástupy červených e-kol startupu Jump (by Uber) se mění na kovový šrot. Je to funkční paralela také pro vývoj reputace Uberu jako organizace, která má ohledy na společnost a životní prostředí.


E-kola Jump na skládce. Zdroj: Bike Share Museum

Na renomé společnosti Uber jde ilustrovat posun jejího mediální obrazu od revolučního startupu přes organizaci s problematickými aspekty podnikání až po škůdce. Její nový škraloup s elektickými koly opět posiluje poslední jmenovanou polohu. Navíc ukazuje, jak jsou její environmentální proklamace liché. Jeho nakládání s elektrokoly je totiž skandální.

„Cože, Uber je přeci alternativa k taxi?“ napadne vás možná. Záleží na tom kde. V roce 2018 patřila mezi jeho akvizice společnost Jump provozující sdílená elektrokola a e-koloběžky na trzích v USA, Novém Zélandu, Kanadě, Francii, Německu, Portugalsku, Velké Británii, Mexiku a Austrálii. V květnu tohoto roku přebrala aktivity Jump společnost Lime známá i svými zelenými koloběžkami v Praze, mimochodem i v ní má svůj podíl Uber. Po převzetí přichází konsolidace a na trzích, kde se nedaří, se Jump stahuje.

Fotografie a videa ze Severní Karolíny v USA ukazují, že způsob zbavení se kol probíhá všelijak, jen ne ekologicky. Stovky kol končí ve šrotu. O recyklaci jde mluvit jen u baterií, zbytek bude rozdrcen.  

Sdílejte tento článek:
Podobné články: