Šťastné a bílé. Kreativní agentura nadělila k Vánocům lidem prázdné bílé reklamní plochy

18. 12. 2019 | Kristýna Vozková
Prázdné bílé reklamní prostory za téměř čtvrt milionu. Přesně takový vánoční dárek všem přichystala ve stresujícím předvánočním shonu agentura Wunder.

U nás to letos zatím vypadá spíše na svátky na blátě, zato obyvatelé Halifaxu v Kanadě se těch skutečně bílých Vánoc už dočkali. A to i bez sněhu. Tamní kreativní agentura Wunder se totiž rozhodla všem trochu ulevit od té klasické předvánoční reklamní masáže. Nakoupila reklamní prostory za v přepočtu téměř čtvrt milionu korun a nechala je jednoduše bílé.

Lepší dárek než kus prázdného prostoru snad lidem v předvánočním šílenství nadělit nemohla. Kreativní ředitel agentury, Stephen Flynn, na adresu kampaně White Christmas uvedl: Jako kreativní agentura obvykle trávíme čas vytvářením reklam a propagací značek, letos jsme se ale rozhodli udělat pravý opak a umožnit všem si během svátků dát od reklam pauzu.” 

Zároveň prozradil, že se nápad zrodil během jedné z porad, kde na otázku co by lidem udělalo největší radost, přišla odpověď nedělat žádné reklamy”. A tak agentura nakoupila reklamní prostory po celém městě – na autobusových zastávkách, billboardech u silnic, v metru nebo u novinových stánků. Obyvatelé si poté mohli užít uklidňující pohled do prázdna, nebo v tomto případě do bíla. 

Kampaň ale neskončila jen u billboardů, objevila se i v novinách, na sociálních sítích a v obměněné variantě i v rádiu. Prvním a nejvýraznějším konceptem byl sice velký prázdný billboard. Potom jsme si ale uvědomili, že tento koncept může dobře fungovat ve většině médií,” dodal Flynn. Začali jsme tak přemýšlet nad takovým Ad Blockem v reálném světě a snažili jsme se zapojit ta média, které nemůžete běžně zablokovat.”

V galerii níže se můžete podívat na některé z reklamních ploch agentury Wunder.



V počátku nebylo ani jasné, jakou konkrétní podobu kampaň bude mít. Objevovaly se i návrhy, aby plakáty obsahovaly alespoň nějaký nápis nebo vločky. Agentura si však stála za svým. Cítili jsme, že nic jiného by nebylo skutečnou pauzou od reklam. Navíc se nám to krásně hodilo k názvu kampaně – Bílé Vánoce,” uvedl Flynn. Možná se to může zdát jako poněkud kontraproduktivní tah, ale agentura je si velmi dobře vědomá toho, že jí tento odvážný kousek v příštím roce pravděpodobně zajistí celou řadu barevných vánočních kampaní. 

Zdroje: wunder.camusebycl.ioitsnicethat.com


To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: