Studie: Jaké parametry mají nejpopulárnější videa na Facebooku
Videa na Facebooku jsou velmi populární. Využívají je jak jednotlivci, tak firmy, aby docílili větší sledovanosti svého obsahu. A se spuštěním Facebook Live mají uživatelé k dispozici další nástroj, se kterým mohou vytvářet videa.
Nicméně Facebooková videa je potřeba využívat s rozmyslem. Samotné jejich publikování nezaručí zvýšení dosahu ani budování jména uživatele či firmy. Je nutné brát v potaz nejen výběr tématu, ale také délku videa, množství využitého textu a další prvky.
Lidé stojící za analytickým nástrojem BuzzSumo zanalyzovali celkem 100 milionů Facebook videí. Na jejich základě pojmenovali klíčové faktory, které u Facebook videí vedou k vyššímu engagementu. Na základě nich lze vytvářet kvalitnější videa, která získají více zhlédnutí, budou častěji sdílená a získají více lajků a komentářů.
Videa dosahují nejvíce engagementu
Ze zmíněného průzkumu vyplynulo, že video je skutečně nejlepším nástrojem pro získání pozornosti. Průměrně video zaujalo 12,05 % fanoušků FB Stránky, zatímco fotografie 11,63 % a statusy oslovily pouhých 7,81 % fanoušků.
Důležité je téma
Do současné doby je nejpopulárnějším tématem jídlo a po něm následuje móda a krása. Ačkoliv se jedná o druhou příčku, je o polovinu méně populární než videa týkající se jídla. Naopak nejméně pozornosti lidé věnují videím věnovaných vzdělání, autům, marketingu, nemovitostem a financím.
Jak dlouho lidé sledují video
Standardně kratší videa upoutají více uživatelů než ta delší. Nejdéle uživatelé sledují videa, která jsou v rozmezí 60 až 90 sekund. Čím jsou videa delší než 90 sekund, tím méně uživatele zaujmou. Toto platí až do délky 6 minut, kdy již nedochází k výraznému propadu v engagementu.
Minimální délka videa by však měla být 31 sekund. Kratší videa jsou dle průzkumu nejméně sledovaná.
Jak je populární Facebook Live?
Popularita videí Facebook Live stále roste, dle údajů z roku 2017 tvoří Live videa celkem 20 % ze všeho videoobsahu na této sociální síti.
Uživatelé věnují těmto videím mnohem více pozornosti. Průměrně je sledují 15 minut a více. Navíc top 10 000 Live videí bylo sledováno průměrně 20 minut.
Průměrný počet interakcí
Rozdíl mezi průměrným engagementem v rámci Facebook a Facebook Live videi byl velmi malý. Tradiční videa průměrně osloví 928 uživatelů, zatímco Facebook Live videa jich osloví 1043.
Uživatelé však mnohem více reagují na Live videa. Průměrně tato videa získají o 25 % komentářů více než standardní videa. Tento rozdíl vzniká mimo jiné tím, že Live videa bývají využívána pro přímou interakci s diváky. Lidé často mohou do komentářů pokládat své dotazy.
Nejčastější Facebook reakce
Průzkum se také zaměřil na typy Facebook reakcí pod videi. Mezi ty nejčastěji využívané patří Haha (smějící se smajlík) a následně srdce (love).
U Facebook Live videí byly výsledky rozdílné. Na prvním místě se umístilo srdce a po něm smutný smajlík.
Použití textu
Z průzkumu dále vyplynulo, že když se chtějí lidé podívat na video, nestojí o dlouhý textový úvod. Nadpisy u nejsledovanějšího videa dosahovaly délky 84 znaků a průměrný počet byl 61. Níže najdete ukázku populárních videí značky Redbull, které své upoutávky skutečně drží zkrátka.
Tyto výsledky mohou firmám i jednotlivcům poskytnout vhled potřebný pro tvorbu kvalitních videí a zvýšení jejich dosahu. Klasická videa by se měla pohybovat v délce 60 až 90 sekund, Facebook Live videa by však měla být delší než 15 minut. Je nutné zvolit správné téma a dostat se rychle k pointě.
Zdroje: Social Media Today , BuzzSumo
Kam dál?
Množství živých videí na Facebooku vzrostlo v roce 2017 více než 4x. Není proto divu, že se Facebook na tento formát zaměřil vzal si inspiraci z Instagramu. Přidal například Boomerangy a Live Stories.