Studie RETAILTrek: 80 procent Čechů s chytrým telefonem používá Android
Zdroj: Mobile on Shutterstock
Podle průzkumu společnosti RETAILTrek je v současnosti nejpoužívanějším operačním systémem v chytrých telefonech v České republice Android. Alespoň to uvedlo 79 procent respondentů. Z průzkumu také vyplývá, že 39 procentům Čechů alespoň trochu pomáhá při nakupování reklama. Nejefektivnější je podle samotných respondentů reklama ve formě emailu.
Češi dávají přednost chytrým telefonům s operačním systémem Android. Téměř 80 procent respondentů průzkumu společnosti RETAILTrek uvedlo, že používají právě systém od společnosti Google. Obliba telefonů s Androidem však klesá u nejmladší generace Z. Zatímco ve starší generaci Y používá telefon s iOS deset procent uživatelů, v mladší generaci Z množství uživatelů zařízení od společnosti Apple stouplo na 16 procent.
„Mladí lidé v Česku dávají přednost iPhonu více než předchozí generace. Poměr mezi uživateli Androidu a iOS je však zkreslený, jelikož v případě Androidu se bavíme o stovkách modelů chytrých telefonů od různých značek a s různými cenovkami, kdežto Apple prodává modelů pouze několik. Pokud toto vezmeme v potaz, je podíl Apple mezi značkami chytrých telefonů daleko zajímavější,“ uvedl ředitel společnosti RETAILTrek Martin Hošek.
Více než polovina respondentů (55 %) je připojená k Wi-Fi stále a vůbec ji nevypíná. Připojení přes Bluetooth je méně populární. Aktivně ho používá pouze 12 % lidí a 27 % lidí Bluetooth nikdy nezapne.
Nejčastěji lidé chytré telefony používají k telefonování, posílání zpráv, focení a natáčení videí. Téměř tři čtvrtiny Čechů uvedli, že na chytrém telefonu navštěvují sociální sítě. Necelá polovina Čechů však prostřednictvím chytrých telefonů nakupuje.