Téměř polovina uživatelů smartphonů si nepřeje sdílet svou pozici
Google Nexus One, zdroj:www.google.com |
S očekáváním nástupu hlavní vlny smartphonů, která zajistí jejich rozšíření i mezi běžné uživatele, se stále častěji hovoří o přístupu uživatelů ke službám, které zpracovávají jejich aktuální pozici. Ty jsou přitom klíčové pro zprovoznění některých druhů platforem pro reklamu s vysokým cílením - tedy zejména té geolokační.
Z výzkumu, který realizovala společnost JiWire a jež interpretoval server eMarketer, přitom vyplývá, že těch, kteří striktně nesouhlasí se zpracováváním jejich aktuální pozice, je bezmála polovina - přesně 47 %. Zbylých 53 % se naopak hlásí k práci s aplikacemi, které sdílejí jejich pozici.
V otázce přijímání geolokační reklamy je ovšem situace jiná - ve srovnání s běžnou reklamou ji odmítá 16 %, preferuje pak celých 38 %. Zbylých 46 % pak nevidí rozdíl mezi geolokační a běžnou reklamou.
Situace podle některých odborníků ovšem stále ještě nedovoluje učinit jakékoli závěry.
"Vždy záleží na tom, jak budeme výsledky interpretovat," uvádí komentátor Jeffrey Hagstrom. "53 % těch, kteří souhlasí rozhodně není špatné číslo. Navíc je nutné si uvědomit, že průzkumy stále ještě nezahrnují 'běžné uživatele' středních proudů, kteří budou k problematice přistupovat pravděpodobně zcela jinak. Soukromá data o své pozici za úlitbu v podobě slevy nebo jiné výhody podle mého názoru obětuje valná většína budoucích vlastníků smartphonů. Geolokační reklama se tak s určitostí stane novým fenoménem následujících dvou až tří let."