Tento citylight kašle na kuřáky. Doslova!
Ve Švédsku jsou v oblasti omezení kouření dále než my. Kouření je již delší dobu zakázáno v restauracích a obchodních domech, neplatí to ale pro veřejná prostranství a zastávky veřejné dopravy. Síť lékáren Apotek Hjärtat to využila k zajímavé kampani. V ní vykazuje zájem o kuřáky tím, že na ně kašle.
Její marketingová agentura Åkestam Holst vybavila citylight s digitální obrazovkou a reproduktory detektorem kouře. Když u něj začal bafat kuřák, spustila se sekvence, při které se muž na obrazovce dusivě rozkašlal.
Sdělení pak bylo zakončeno ukázáním nikotinových náplastí, které se dají pořídit v obchodech Apotek Hjärtat. Mnozí kuřáci v Česku by na podobnou scénu odehrávající se v reálném životě reagovali podrážděně. Ve videu je však patrné především pobavení. Doufejme, že dobrá rada padne alespoň v některých případech na úrodnou půdu.
Jisté ovšem je, že díky tomuto PR stuntu ví o nikotinových náplastech v Apotek Hjärtat mnohem více lidí. Samotné video má již více než čtvrt milionu zhlédnutí.
Kam dál?
Není to poprvé, co stejná síť lékáren dokázala využít outdoor reklamu obzvláště inovativním způsobem. Před dvěma lety opět ve spolupráci Åkestam Holst instalovala na nástupišti metra digitální obrazovku napojenou na ultrazvukové senzory, která zobrazovala detail hlavy modelky. Když přijelo metro, dlouhé vlasy modelky se začaly „větrem“ rozfukovat do všech stran. Šlo přitom o reklamu na šampon.
Podívejte se na to v článku Outdoor reklama, která vás odfoukne svou nápaditostí.