Tesco UK uvádí vlastní TV službu

7. 3. 2013 | Petr Michl
Může mít obchoďák vlastní televizi? Tesco plánuje online TV službu zdarma. Jejím divákům bude k pořadům vysílat přesně cílenou reklamu dle údajů z věrnostních karet Club Card.

Může mít obchoďák vlastní televizi? Tesco plánuje online TV službu zdarma. Jejím divákům bude k pořadům vysílat přesně cílenou reklamu dle údajů z věrnostních karet Club Card. Tyto plastové kartičky jsou v České republice teprve několik let, ve Velké Británii je však rozdávají zákazníkům už od roku 1995. Se segmentací dat na úrovni jednotlivé účtenky tak na ně mají vyčerpávající zásobu dat a vědí, jak a co nakupují.

 

 

Přesně to jim může dovolit vytvářet skutečně cílenou reklamu. Ta by měla zvýšit prodeje, a tím i zisky, které TV službu zaplatí. Její jméno je Club Card TV a součástí přihlašování je samozřejmě i vyplnění čísla této věrnostní karty. Online služba má zprostředkovat stream stovek filmů a pořadů. V úvodní nabídce na webové stránce nechybí klasické hity jako Vykoupení z věznice Shawshank čI Batman. Zatím jde službu používat pouze z desktopů a laptopů, v plánu jsou ale další zařízení jako tablety, chytré televize, konzole a dokonce i set top boxy, které by službu mohli dostat i ke starším „rigidně televizním" zákazníkům.

 

 

Tesco ovšem nechce v digitální zábavě ustrnout a chystá i další projekty. V roce 2011 učinilo akvizici společnosti zabývající se šířením digitální obsahu a přejmenovalo ji na Blinkbox.   Minulý týden pak oznámilo, že po Club Card TV, která nyní startuje v beta provozu, přijdou i služby blinkboxmusic a blinkboxbooks. Dá se tak říci, že Tesco chce být konkurentem Amazonu. A myslí to vážně. Dle Techcrunch pro to přetáhla zaměstnance z Facebooku a silně digitálně zakotveného britského obchodního řetězce Sainsbury.

Zřejmým cílem do budoucna může být prodej vlastního hardwaru. Amazon svoje digitální služby popraguje tím, že jsou přednastavené v jeho tabletech Kindle Fire. Tesco má výhodu v tom, že by mohla ukázat své tablety lidem v místě, kde pravidelně nakupují. Ostatně už dnes ve Velké Británii prodává úspěšně spotřební elektroniku. Nabízí se tak úvaha, že by je mohl prodat i segmentům zákazníků, které by samotné koupě tabletu nenapadla. Mohli by ho však po pár týdnech reklamní masáže přihodit do košíku k mléku, toastům a mraženým „fish and chips". Tesco nyní operuje ve 14 zemích včetně České republiky, je však jisté, že pokud na naznačené dojde, bude testovacím územím Velká Británie.

 

Zdroj: www.clubcardtv.com. www.techcrunch.com

Štítky dokumentu: Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: