Thajská reklama uspěla na Cannes Lions, přestože je plná absurdit
Podivný thajský spot byl jednou z nejzábavnějších reklam prezentovaných na Cannes Lions a zcela oprávněně získal Zlatého lva v kategorii Film. Toto tříminutové video s podivnou zápletkou zobrazuje stereotypy thajských policistů, u kterých je prý zcela standardní, že vás zcela bezdůvodně zastaví. K této situaci dojde i uvedené reklamě, než vám však prozradíme víc, podívejte se na ni sami. Dokážete uhodnout, jaký produkt propaguje?
Na začátku vidíte thajského policistu, který zastaví projíždějícího řidiče a provádí prohlídku automobilu. Ve chvíli, kdy zjistí, že kufr je plný masa, prohlásí, že je příliš tučné a tedy ho nepustí dál. Řidič samozřejmě protestuje a argumentuje tím, že po trase Pusa - Břicho jezdí již 20 let a nikdy zatčen nebyl. Obdobná situace se opakuje s řidičem mopedu, který míří do „Stehna”.
Odhadli jste, že tento spot má propagovat výživový přípravek na hubnutí?
Celý nápad začal myšlenkou: „Jak přimějeme zákazníka, aby pochopil, že produkt Chitosan zachycuje tuky?” uvedl Wichian Thongsuksiri výkonný ředitel McCann Worldgroup Thailand pro AdFreak a dodal: „Chtěli jsme, aby jedinečný thajský styl přinesl něco pozitivního do života. Napadl nás tedy policista, který někoho zatkne kvůli trivialitě. Toto je v Thajsku zcela běžná praxe a vždy se celého procesu účastní místní úředníci a je v tom zapojeno mnoho byrokracie. Námi vybrané téma rezonovalo s Thajci extrémně dobře.“
Agentura McCann dále uvedla, že spot získal 5 milionů zhlédnutí jen v prvních pěti dnech. „Myslím, že výsledky jsou úžasné a jsem ohromen sílou sociálních médií,“ doplnil Thongsuksiri.
Po získání Zlatého lva v Cannes v k celé reklamě dále dodal: „Bylo by odměnou, že se o naši reklamu zajímala thajská veřejnost, ale Zlatý lev od mezinárodních porotců, kteří nejsou obeznámení s thajskou kulturou, je něco opravdu mimořádného. Jsem velmi hrdý na thajský kreativní styl.“
Může se zdát zarážející, proč policista vylézá z pilulky na silnici. Originální video je však o něco delší a celý příběh začíná dámou v modrých šatech, která danou pilulku spolkne. Příběh je v tomto případě jednoznačný od samého počátku, ale současně ztrácí své kouzlo. Prodlouženou verzi si můžete pustit níže.
Zdroje: Adweek, Cannes Lions