The Economist testuje outdoor reklamu. Na nové předplatitele chytře útočí důvtipem

6. 3. 2020 | Eva Dragulová
Billboardy poslední kampaně týdeníku The Economist dávají kolemjdoucím pocítit, jaké to je být v jejich intelektuálním klubu. Zabavte svůj mozek při interpretaci těchto copywriterských perel a narážek. 

hlavni

Média chtějí své čtenáře v této politicky bouřlivé době pravidelně a kvalitně informovat o dění, proto se i outdoorová reklama stává součástí jejich reklamní strategie. V The Economist zjistili, že venkovní billboardy pomáhají s navyšováním jejich předplatitelské báze, a už několikrát se jim podařila ve spolupráci s reklamní agenturou AMV BBDO úspěšná kampaň, o níž se mluví.

Co byste si pomysleli, kdybyste viděli kroužit dokola okolo náměstí dodávku s velkým svítícím nápisem „Tired of Going Round In Circles?“ (v překladu: „Jste unavení z točení se v kruhu?“)? Britům to dávalo perfektní smysl, obzvláště, když šlo o Parliament Square, tedy náměstí u budovy Westminsterského paláce, sídla Parlamentu Spojeného království. Právě v pohyb v kruzích totiž připomínalo uvažování britských politiků na téma Brexitu. Tento jednoduchý stunt prý dokázal v Londýně navýšit počet odběratelů The Economist o celých 9 %!

V New Yorku The Economist spustil další kampaň. O co konkrétně šlo? Na 17 stanic metra umístili na týden 18 interaktivních obrazovek, které vybízely kolemjdoucí k tomu, aby zadali svůj e-mail, na němž jim měl dorazit článek tohoto média zcela zdarma. 42 000 cestujících reklamu vidělo. Ale přimět je k interakci? To bylo poměrně komplikované. Mark Cripps, šéf marketingu the Economist, přiznává, že obrazovky citylightů nebývají nejčistší, takže se jich lidé štítili dotýkat. Což bohužel snížilo úspěch celé akce.

citylights

Minulý měsíc, kdy Británie vystoupila z Evropské unie, nasadil the Economist u kruhového objezdu Old Street Roundabout kreativní a skvěle otextované reklamní billboardy, které vyzývaly k interakci. Pro týdeník typická červená okamžitě zaujme a bílý text (často ve formě nějaké přesmyčky či hádanky) počechrá vaše ego, když se vám podaří jej dekódovat. A vaše odměna? Tou by mohl být vstup do klubu stejně chytrých bytostí, jakými předplatitelé těchto novin bezesporu jsou.

Tady jsou příklady, jak tato reklama vypadala:

Vizuál odkazuje k tomu, že by mohlo být pravděpodobné, že Alexa instalovaná do chytrých telefonů Apple odposlouchává jejich uživatele.

Štítky dokumentu: Budování značky Podpora prodeje
Sdílejte tento článek:
Podobné články: