TikTok vs. Instagram Reels: Kde je reklama efektivnější?

8. 12. 2021 | Barbora Vičarová
Platforma Creatopy přišla s velkým porovnáním výkonu reklamy na TikToku a na Instagramových Reels. Jak studie dopadla? A co to znamená pro marketingový svět? Dozvíte se v článku.

Na konci tohoto září TikTok oznámil, že překročil 1 miliardu měsíčních aktivních uživatelů. Už dávno nejde jen o platformu pro malé děti a stále více značek na TikTok expandovalo a snaží se zde prorazit i s reklamními příspěvky. Ani Instagram ale nechtěl zůstat pozadu, a tak jeho Reels, velmi podobné TikToku, od června letošního roku taktéž oznámily podporu reklamních formátů. Nastává proto dilema – kde budou vaše krátká reklamní videa fungovat lépe? 

Právě na tuto otázku se rozhodla odpovědět kreativní platforma Creatopy a připravila studii, ve které si vše vyzkoušela v praxi. Vzala dvě identické reklamy a pustila je na Reels i na TikToku, ve stejném datu, za stejný rozpočet 1 000 dolarů, se stejnými texty i cílením. Reklamní post vypadal takto:

@creatopy

Wondering what Creatopy is? ???????? #meetus #addesign #addesigntool #collaboration #designautomation #creativeteams #creatopy #createatscale #brandkit

♬ original sound - creatopy

Kdo z koho: Reels vs. TikTok

Pojďme rovnou k výsledkům, které byly překvapující. Ač by se totiž díky podobným parametrům reklamy dalo očekávat, že její výkon na obou platformách bude srovnatelný, nebylo tomu tak. Dosah příspěvku (tedy počet lidí, kterým se příspěvek zobrazil) byl na Instagram Reels téměř dvojnásobný než na TikToku, imprese (počet zobrazení, i opakovaných pro jednoho uživatele) pak byly dokonce trojnásobné. 

Také cenově byly Reels mnohem výhodnější. Oslovení 1 000 lidí na Reels je stálo pouhých 2,60 dolarů, zatímco na TikToku platforma zaplatila 5,03 dolarů. Reklama na Reels také přinesla více prokliků na webovou adresu, kam příspěvek odkazoval, nicméně kliků bylo na obou platformách tak málo, že cena za jedno kliknutí byla velmi vysoká. Instagramové Reels však z tohoto souboje vycházejí jako jasný vítěz.

Reklamní omezení

V rámci přípravy reklam panují jistá omezenína TikToku lze propagovat pouze některý z příspěvků, který již máte nahrané na své zdi, nelze tak činit u příspěvků, které nebudou dostupné k dohledání na vašem profilu. Na Instagramu si lze reklamní příspěvek personalizovat a připravovat pouze pro reklamu. 

Naopak v cílení má navrch TikTok, na kterém jsou možnosti daleko širší než u Reels. Protože Reels lze cílit pouze podle zájmů, musel být tímto způsobem cílen i příspěvek pro TikTok, aby byla zkoumaná data opravdu srovnatelná. Na obou platformách existuje také například možnost opětovného cílení na uživatele, kteří již interagovali s vaší reklamou, ale tato možnost ve studii využita nebyla. 

Očekávání vs. realita

Zajímavé je, že odborníci z platformy Creatopy, ale možná i mnozí další marketéři, si sázeli na drtivé vítězství TikToku, který je známý velkými dosahy za málo peněz. Andreea Mehedin, Social Media Manager v Creatopy, argumentuje:

„S ohledem na úspěch, vývoj a viralitu TikToku jsem odhadovala, že reklama bude na této platformě fungovat lépe. A to i přesto, že jsem velkým fanouškem Instagramu.”

Ačkoliv z toho souboje Instagram Reels vychází jako vítěz, byla potvrzena i teorie o virálním potenciálu TikToku. Creatopy, než se pustilo do testu, na svém TikTok profilu mělo jedno video, které nemělo nijak velká čísla, vzhledem k tomu, že celý jejich profil byl nový. Poté, co však přidali reklamní příspěvek a podpořili ho zmíněným tisícem dolarů, začal se zvedat dosah i jejich prvního, nereklamního videa. To například může být nepřímý vliv placené reklamy na TikToku, který ve výsledcích zohledněn není, ale TikToku hraje do karet. 

Další z teorií, proč TikTok drtivě prohrál, je věkové cílení reklamy. Testovací reklama totiž cílila na uživatele ve věku 25–44, uživatelská základna TikToku je ale mladší. Pokud by cílení bylo zaměřeno na nižší věkovou skupinu, možná by se výsledky mohly obrátit právě ve prospěch TikToku. 

Obecně jsou tedy výsledky pro marketéry velmi zajímavé, ale nelze je brát úplně závazně. Algoritmy mnohdy pracují velmi neprůhledně. Je možné, že pokud si podobný test vyzkoušíte se svým příspěvkem na vlastní kůži, dopadne jinak. 

Zdroj: Creatopy

 

 
Štítky dokumentu: Instagram TikTok

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: