Toyota vytvořila aplikaci pro klid rodičů půjčujících auto teenagerům. Když jezdí nebezpečně, trestá potomky přímo v autě
Když rodiče půjčují svým dospívajícím dětem auto, neobejde se to bez obav a řady dobře míněných rad. Ty jsou pochopitelně ignorovány, a tak se bohužel tyto obavy někdy ukážou jako oprávněné. Automobilka Toyota se rozhodla vytvořit mobilní aplikaci Safe and Sound, která udělá mladistvému divočení za volantem utrum.
Jedná se de facto o virtuálního rodiče, který je přítomen ve voze, i když se fyzicky nachází úplně jinde. Když se potomek rozhodne za jízdy šahat na telefon, nebo zvýší rychlost nad povolený limit, bude vytrestán. Aplikace totiž spolupracuje se Spotify a ve výše naznačeném případě přepne hudební playlist řidiče na ten jeho rodičů. A při poslechu 30 let starých šlágrů vám před přítelkyní nebo kamarády hned spadne hřebínek .
Rychlé ťukání na displej mobilu, aby ta hrůza přestala, věci jen zhorší. Nezbývá než ubrat nohu z plynu. V tiskové zprávě agentury Saatchi & Saatchi London, která za vývojem aplikace stojí, je zřejmé, na čem je fungování aplikace postaveno: "Neexistuje nic jiného, čeho by se teenageři obávali více, než nebýt cool."
Dario Giustini zastávající v Toyota Europe pozici senior manager of brand and communication vysvětlil, proč se značka do vývoje takové aplikace pustila:
„Globálně prosazujeme přístup bezpečnost na prvním místě a je naší misí odstranit jednoho dne všechny dopravní nehody. Protože skutečně věříme jako společnost v bezpečnost, rozhodli jsme se pro ni něco udělat."
Dle Toyoty potká nehoda 20 % řidičů v prvním roce jejich řízení. Nejčastějšími důvody jsou přitom přílišná rychlost a věnování se telefonu. I druhou příčinu aplikace upozaďuje. Aktivuje se, když auto překročí rychlost 14 km/h, a od té chvíle blokuje také veškeré notifikace ze sociálních médií. Navíc dá aplikace rodičům vědět poté, co vůz dokončil svou cestu. Mohou se tak dozvědět, že potomek dorazil do cílové destinace bez toho, aby mu otravně volali.
Toyotě se povedl skvělý PR počin, který může reálně části jejich zákazníků pomoci od starostí. Spot se skvělým voiceoverem pak tento počin posunuje ještě výše.
Zdroj: Adweek