Twitter více než zdvojnásobil publikum pro své reklamy
Twitteru se podařilo více než zdvojnásobit velikost publika pro inzerenty s jeho mobilní platformou, která cílí na uživatele mobilních aplikací. Značky tvrdí, že jejich propagované tweety mají nyní daleko přesnější a širší dosah.
Před pár dny Twitter představil nové nástroje k míření reklamy nejen na jeho uživatele, ale i na další, kterým říká „lookalikes”, tedy „podobní“. Tímto přeměnil 310 miliónů uživatelů na 700 miliónů potenciálních spotřebitelů. Twitter se tímto pokouší dokázat, že i on může vydělávat na reklamě a soupeřit s Facebookem, který už dříve představil vlastní síť aplikací s názvem Audience Network. Audience Network umožňuje dosáhnout na uživatele největšího sociálního média i v okamžicích, kdy nejsou na ní, ale v mobilních aplikacích. Facebook má také již delší dobu nástroj „Lookalike Audiences", s ním ale cílí na podobné uživatele ke Custom Audiences, vlastním publikům značek. Twitter nemá rozhodně tak kvalitní socio-demografické informace jako jeho modrobílý soupeř, ale jeho zbraní by mělo být to, že dokáže cílit i mimo svou uživatelskou bázi.
Pomocí Twitter Audience Platform jsou propagované tweety transformovány do atraktivnějších reklamních formátů mezi které patří videa, nativní reklamy a bannery. V praxi se tak:
• z kampaní zaměřených na engagement stávají nativní reklamy a ty kategorie interstitial, které překryjí celou obrazovku;
• propagovaná videa z Twitteru se mění na in-app reklamní videa;
• kampaně zaměřené na instalaci aplikace nebo na její opětované používání se přemění v bannery nebo přímo v interstitial reklamy.
Do reklam byly také přidány kreativní funkce, které pomáhají sdílení. Uživatelé Twitteru nyní mohou retweetovat přímo z aplikací. Je také možné využít přizpůsobitelné call to action tlačítko.
Dave Spinato z audio společnosti JBL uvedl pro DigiDay: „Děláme to, co jsme dělali vždycky, jenom tentokrát existuje cesta, jak oslovit daleko více lidí.“ Dosah kampaní JBL se zvýšil o 70 % ve srovnání s dobou, kdy pouze využívala propagované tweety. Sponato také prozradil, že uživatelé klikli na reklamu celkem v 8 % případů, což je 15 krát více než průměr odvětví. Možnost cílení i na lidi, kteří jsou podobní těm na Twitteru, mnohem zvýšila i míru jejich zapojení.
Tato audio společnost se zaměřila hlavně na 2 cíle. Jedním bylo publikum NBA All-Star Game a druhým účastníci hudebního festivalu Coachella. „U Coachelly jsme se zaměřili hlavně na účastníky koncertů a milovníky hudby, u NBA pak na skalní fanoušky,“ řekl Spinato. „Není to vůbec o kvantitě, ale o kvalitě cílení. Toto kolo kampaně bylo převážně o tvorbě povědomí značky, ale očekáváme, že eventuelně zahrneme do těchto kampaní i tlačítko ke koupi.“
Model „lookalikes“ se stává více sofistikovaným tím, jak se různé platformy vylepšují ve sledování online chování uživatelů a vytvářením reklam, které jsou založeny na jejich zvycích. Řetězec Macy’s oznámil během své kampaně zapojení na úrovni 8 % a reklamní video Samsungu mělo díky Twitter Audience Platform o 365 % vyšší sledovanost.
Twitter nedávno spustil automaticky se spouštějící videa na jeho vlastní stránce a tento formát je nyní přístupný i na Audience Platform. Jak sama společnost slíbila, za zhlédnutí videí bude účtovat poplatky pouze ve chvíli, když video bude přehráno v režimu na celou obrazovku. Twitter ve svém prohlášení také prozradil, že spojení Twitteru a Audience Plaform pomohou zdvojnásobit dosah kampaní a snížit náklady o 30 %.
Kam dál?
Nejofenzivnější, ale zdaleka nejúčinnější, jsou v aplikacích reklamy, které se samy spouští a ovládnou celou obrazovku mobilního telefonu či tabletu. Přesně to před pár týdny umožnilo i největší sociální médium. Přečtěte si o tom v článku Facebook přináší formát autoplay reklam i do aplikací v rámci Audience Network.