Umělá inteligence přeměnila nenávistné komentáře na hororové plakáty

6. 1. 2023 | Petr Michl
Jen akademicky mluvit o kyberšikaně nemá příliš velký dopad na ty, co se na ní podílí. Tato kampaň vizualizovala nechutné online komentáře s pomocí AI, posloužily jako součást promptů pro nástroj Midjourney.

 

Vizuální nástroje umělé inteligence jsou dobré zejména v přinášení nečekaných výstupů kombinujících prvky zadání v mnohdy velmi nezvyklých kombinacích. A právě tuto sílu využili kreativci z agentury Ogilvy Social.Lab Amsterdam k PSA kampani, která upozorňuje na důsledky nenávistných komentářů na internetu.

Míra toho, jak lidé dokážou být hrubí v diskuzích pod články a na sociálních sítích, je až překvapivá. Kdyby se tak k sobě chovali i v offline světě, žili bychom v hororu. A možná to bylo inspirací hlavní myšlenky kampaně. V jejím rámci tým Ogilvy Social.Lab Amsterdam vybral obzvláště ohyzdné online komentáře a využil je jako prompty pro AI nástroj Midjourney, který dodal vizuály. Jejich hlavní motivy pak zapracovali marketéři do formátu hororových plakátů se stejným poselstvím na závěr:

Toto není další halloweenský horor, ale obrázek vytvořený AI na základě tohoto nenávistného komentáře.

SLOVA JSOU STRAŠIDELNĚJŠÍ NEŽ SI MYSLÍŠ. PŘESTAŇ S KYBERŠIKANOU.

 

Jednotlivé plakáty můžete vidět níže. Nad každým přidáváme překlad nenávistného komentáře.

 

To tvoje za*raný myší chlupatý obočí

 

Máš mezi zuby tolik místa, že to vypadá, jako by byl tvůj jazyk ve vězení



Jsi jako chodící rakovinná buňka



Tvoje nadace… vypadáš ku*va spáleně

 

Tvoje trojitá brada vypadá jako moje schody


 

V tomto případě byly silné stránky umělé inteligence beze zbytku využity. Zároveň kampaň ukazuje, že AI nemůže nahradit všechny marketéry. Jsou pod ní ostatně podepsání 4 lidé: Twan Wiertz  (strategie),  Erwan Elmayan  a  Justine Senée  (kreativa) a  Leanne Dingwall  (copywriting).

Zdroj: Ogilvy Social.Lab Amsterdam

Kam dál?

Až do letošního roku bylo využívání AI v marketingu více či méně o cílení. Nyní jsme ale v situaci, kdy se čím dál víc lidí ptá: Budou mít markeťáci co žrát?" Tento dotaz patřil také mezi ty hlavní v rámci WebTop100 podcastu o AI s Janem Romportlem.

V rozhovoru s Janem Romportlem se mimo jiné dozvíte:

    • jak AI pomáhá v jednotlivých marketingových oborech

    • jak rychle se jednotlivé nástroje rozvinuly během pouhých několik měsíců

    • čeká nás revoluce v rámci jednotlivých kreativních profesí?

    • jaké regulace a standardy přinese vznikající AI Act

    • potřebujeme vůbec vědět, jestli daný text napsal člověk, nebo stroj?

    • v čem bude spočívat přidaná hodnota lidského vkladu

 

Přejeme příjemný poslech.

Rozhovor si můžete také najít na Spotify, stažení do mobilu pro poslech na cesty umožňují Google Podcasts nebo Apple Podcasts.

 

Připomínáme první díl WebTop100 podcastu s Janem Romportlem, v kterém rozebíráme AI více zeširoka.

 


Zdroj: prezentace Jana Romportla

Jan Romportl měl v půlce listopadu skvělou přednášku na konferenci WebTop100. A nahlížela — ve vší úctě k živobytí nás marketérů — ještě těžší témata. Dle Jana Romportla s příchodem obecné umělé inteligence (AGI) mohou přijít i větší problémy, třeba zkáza lidstva, která je dle prognostiků v tomto století blíže než kdykoliv jindy v historii. Přečtěte si o tom více v naší podrobné reportáži



Štítky dokumentu: Kreativní inspirace

To nejlepší z moderního marketingu každý pátek do vašeho inboxu.

Ochrana proti spamovacím robotům. Odpovězte prosím na následující otázku: Jaký je letos rok?
Podobné články: