Uživatelé tabletů nechtějí placené aplikace, více upřednostňují ty zdarma s reklamami
Počet uživatelů tabletů i doba, kterou u nich stráví, se zvyšuje. Chuť uživatelů platit za aplikace nicméně tento trend nenásleduje. Nová studie od Online Publishers Association říká, že 54 % uživatelů tabletů preferuje aplikace zdarma s reklamou před těmi placenými. Minulý rok tak přitom činilo pouze 40 %. Studie přinesla také zajímavé informace o způsobu používání tabletů.
Ti, co mají tablety, je používají velmi často – 74 % tak činí dokonce denně. Mnoho z nich sleduje i více elektronických zařízení najednou. 32 % uživatelů tabletů používá dvě obrazovky naráz po 3,1 hodin denně, tři obrazovky současně pak pozoruje 29 % lidí po 2.8 hodiny denně (předpokládejme, že se jedná hlavně o kombinaci PC / laptop / smartphone). Tito „über uživatelé“ mají větší afinitu k nákupu na základě reklamy v tabletech a jistě jsou primární cílovou skupinou pro reklamní kampaně prostupující napříč platformami.
Na tabletech to je především o aplikacích. Ty placené tvoří 23 % z celkového objemu všech stažených za minulý rok. Je možné, že toto číslo bude ještě klesat. Jen 19 % uživatelů upřednostňuje platit víc za aplikace bez reklamních sdělení, loni přitom tuto preferenci vyjádřilo 30 % uživatelů. Tato meziroční změna by mohla vystrašit vydavatele, kteří spoléhají pouze na placené aplikace. Těch je ovšem minimum. Dle vyjádření Pam Horan, ředitelky OPA, pro portál AdvertisingAge se již většina vydavatelů přizpůsobila a jejich největším zdrojem příjmů jsou právě reklamy v jimi poskytovaném obsahu.
Většina uživatelů – 61 % – si již někdy nějaký obsah na své tablety zakoupila, ať už se jednalo o film, knihu nebo předplatné novin. Z této skupiny lidí si 39 % lidí koupilo předplatné nebo jednotlivé vydání časopisu během posledních 12 měsíců, 15 % si pak zakoupilo předplatné novin.
Tento týden představený Microsoft Surface by mohl k tabletu přitáhnout i ty lidi, kteří se dosud přikláněli k laptopům.
Průměrný uživatel tabletu na americkém trhu si v posledních 12 měsících skrze něj zakoupil zboží v hodnotě 359 dolarů, včetně toho mimo mediální obsah (potraviny, oblečení, elektronika apod.) 54 % z těch, co si nakoupilo obsah pro tablet, učinilo nákup zboží na základě reklamy. U těch, co za žádný obsah neplatili, byla její účinnost menší – ovlivnění reklamou přiznalo 38 % z nich.
Reklama na tabletech tak má svoji relevanci. Navíc tu je jistě i prostor pro její další rozvoj a tím i růst, dosud je totiž mnoho reklam v podobě statických bannerů nebo pouze ve formě přenesené tištěné reklamy.
Zdroj: www.adage.com, thenextweb.com