Vyberte nejlepší reklamu na YouTube za posledních 10 let
YouTube slaví 10 let. Při příležitosti tohoto výročí se nebrání vzpomínkám a anketám. Nyní žádá veřejnost o hlasování o nejlepší reklamu publikovanou na Youtube za posledních 10 let.
Ač se Facebook stává na kolbišti video reklam více než zdatným soupeřem, je v pohledu na poslední dekádu Youtube jasně vedoucím hráčem a místem, kde chtějí kreativci počítat zhlédnutí svých virálů. Aby hlasování veřejnosti nebylo příliš rozdrobené. Učinil Youtube ve spolupráci s Webby Awards předvýběr 20 výjimečných kampaní. O velké části z nich jsme psali, takže se u mnohých z níže publikovaných reklam můžete rozkliknout na články, které jsme jim dříve věnovali, případně na ty, které odkazují na kampaně, jež je rozvíjely.
Old Spice - The Man Your Man Could Smell Like
Wren - First Kiss
Levi Strauss - Guys backflip into jeans
DollarShaveClub.com - Our Blades Are F***ing Great
TNT - A Dramatic Surprise on a Quiet Square
Orabrush - Bad Breath Test - How to Tell When Your Breath Stinks
Dove - Real Beauty Sketches
Toyota - Swagger Wagon
Turkish Airlines - Kobe vs. Messi: The Selfie Shootout
Tato reklama je ukázkou marketingového využití selfie. Přečtěte si o něm více v komplexnějším článku Fenomén “selfie” - od slovníku do reklamy.
Purina - Dear Kitten
T-Mobile - The T-Mobile Dance
K-Mart - Ship My Pants
Always - Always #LikeAGirl
Tato kampaň má již i své letošní pokračování. Podívejte se na něj v článku #LikeAGirl: Vložky Always oslavovaly MDŽ jako holky.
Save the Children - Most Shocking Second a Day Video
Tato kampaň se dostala i do našeho žebříčku 10 nejlpších reklam roku 2014.
Pepsi Max - Jeff Gordon: Test Drive
Projížďka hrůzy automobilového závodníka Jeffa Gordona s nic netušícím prodejcem v autobazaru se stala jedním z největších virálů v roce 2013. Někteří ale napadali její autentičnost. Jedním z hlasitých kritiků byl i novinář Travis Okulski z motoristického portálu Jalopnik, který napsal: „Jeff Gordon to auto neřídil a všichni lidé ve videu byli herci." Tým Pepsi a Jeff Gordon si za to na Okulskim pořádně smlsli. Domluvili se s jeho kamarádem a jednoho dne nevěřícího novináře před hotelem vyzvedl za taxikáře převlečený Jeff Gordon a ukázal mu, že ho umí také pořádně povozit. Podívejte se na to v článku Reklama týdne: Pepsi vytvořila pokračování virálu „Test Drive" s odplatou novináři.
Volvo Trucks - The Epic Split feat. Van Damme
Téměř 80 milionů zhlédnutí na YouTube dělá z této reklamy jeden z nejúspěšnějších virálů vůbec. V mnohém se tak stalo díky tomu, že rozštěp dělá mezi tiráky Volvo božský JVD. Přečtěte si o dalších příkladech podobných šťastných spojeních značek s celebritami v článku Celebrity v reklamě - Messi proti ufonům a Van Damme dělá roznožku na Volvu.
Budweiser Super Bowl XLVIII Commercial -- "Puppy Love"
I tato reklama funguje má své pokračování. Podívejte se na příhody štěněte z letošního Super Bowlu.
Evian - Roller Babies
Roller Babies odstartovaly používání tancujících mimin jako hlavního motivu reklam minerální vody Evian. Podívejte se na řadu dalších příkladů v článku věnovanému kampani Baby & Me.
Volkswagen - The Force
Nike - Winner Stays
Nike umí dlouhodobě dělat ty nejlepší fotbalové reklamy a Winner Stays z posledního šampionátu je toho zářným příkladem. I ty z předchozích mistrovství světa, ale stojí za vaši pozornost. Zhldénout je můžete v článku Cesta časem: Reklamy Nike spojené s fotbalovým MS za posledních 20 let.
Vybrali jste si svého favorita? Hlasujte pro něj na 10YearsofYouTubeAds.com.