Výzva „Pijte více piva a zachráníte planetu“ se dostala až do Cannes
Předávání prestižních cen za nejlepší reklamy roku Cannes Lions 2016 už je doslova za dveřmi a není proto divu, že odborná veřejnost začíná tipovat, kdo si sošku lva letos odnese. Jedním z horkých favoritů je i kampaň novozélandského výrobce piv DB Breweries patřícího do koncernu Heineken.
Ten loni čelil výraznému poklesu světové konzumace piva a hrozící „pivní“ krizi. Pivní trh se podle něj nacházel v situaci, kdy už pouhá reklama neměla šanci pomoci. Potřeboval lidem předložit pádný důvod, proč pít více piva. A tak nejen Novozélanďany vyzval: „Pijte více piva a zachráníte planetu.“
Jakou má pití piva a ochrana planety souvislost? V podání DB Breweries velkou. Pivovar totiž v rámci kampaně vytvořil speciální pohonnou hmotu zvanou „Brewtroleum“ (pivní nafta), která je vytvořena z kvasničného koncentrátu, jenž vzniká jako vedlejší produkt, nebo spíše odpad, právě při vaření piva. Tento produkt je obvykle dále využíván jako krmivo pro zvířata, ale v DB Breweries se jej rozhodli využít jinak. Pomocí recyklace z něj vytvořili etanol, který dále může být smíchán s naftou a použit na výrobu biopaliv s označením E10. A čím více piva se uvaří, tím více kvasničného koncentrátu vznikne a tím více ekologického paliva se bude moci vyrobit.
Výroba bio paliv složených z 90 % nafty a 10 % etanolu není žádnou novinkou, naopak jde o poměrně často používanou metodu. Podle DB Breweries byli ale právě oni první, kterým se podařilo palivo vyrobené s využitím vedlejších produktů vzniklých při vaření piva skutečně uvést na trh. Výroba biopaliv nikdy navíc podle nich nebyla taková zábava.
Pivovar pak spojil své síly s novozélandskou sítí čerpacích stanic Gull, spolu se kterými novou pohonnou hmotu Brewtroleum zpřístupnil řidičům po celé zemi. Z celého procesu od vaření piva přes výrobu benzínu až po samotné tankování pak vznikl reklamní spot, který zaujal lidi i média po celém světě.
V rámci kampaně bylo vvyrobeno zhruba 300 tisíc litrů Brewtrolea, které byly k dostání na 60 čerpacích stanicích v zemi. Díky kampani bylo prodáno 3,3 milionu piv, což znamenalo 10% růst do té doby propadajícího se trhu, a DB se stal nejrychleji rostoucí novozélandskou pivní značkou.